Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: skruk  (Læst 4989 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
skruk
« Dato: 13 Marts , 2010, 13:40 »
hej, ville lige høre om man på nogen måde kan snyde sine høns til at blive skruk?
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Susanne

• Gæst
Sv: skruk
« Svar #1 Dato: 13 Marts , 2010, 14:04 »
Her er en meget interessant tråd om emnet fra tidligere:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,7301.0.html

Det var nyt for mig, at man kan ændre på fodersammensætningen for at få skrukkeriet igang.
Havde altid kun troet, at man - udover at vælge en skrukkeveillig race - bare kunne krydse fingrene og lægge en håndfuld snydeæg i reden.

Held og lykke  :D

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Marts , 2010, 15:03 »
det var en spændende tråd at læse, ender jo næsten med at man skal prøve det /o
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline Sussie Baassel Holdt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 Marts , 2010, 19:35 »
Nu står der i tråden til henvises til at det dårligere foder bør være byg, men min korn blanding er halv byg-halv hvede. Vil det gøre en større forskel, hvis jeg helt droppper tilskudsfoderet???

kh Sussie
Kærlig hilsen
Sussie Baassel Holdt

glad og tilfreds ejer af
1.3.8 Danske Landhøns

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Marts , 2010, 11:53 »
så er hønsene sat på smalkost(byg) bliver spændende at se om de lægger sig skruk så ;D
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Marts , 2010, 12:41 »
Hej Michael..

Hm..kan se du gerne vil ha en skruk..men så vidt jeg kan se har du blomster og hellevad..de er vist ikke lige de mest egnet til skruk..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 Marts , 2010, 12:44 »
Min blomst skrukkede fint og var en fantastisk kyllingefører sidste sommer .... så det ikk umuligt  ;D
Med venlig hilsen Søs

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 Marts , 2010, 14:07 »
Nej vi ser jo også esabrown der bliver skrukke..intet er jo umuligt..der er bare ikke så tit vi ser det..

Jeg har haft Blomster i 3 år..ingen af mine har været skrukke.. ::)

Synes ikke jeg ville ta modet fra en der så gerne vil ha en skrukhøne..meeen alligevel

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 27 Marts , 2010, 14:20 »
ja må jo bare se om vores blomster har lyst til det, vidste godt at chancen for at det blev hellevad er små
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon

Susanne

• Gæst
« Svar #9 Dato: 03 April , 2010, 13:50 »
Den ene sommer, jeg havde hellevadhøns, var der én (ud af fem høner), der skrukkede. Hun fik tre æg og ud kom tre kyllinger. I hver sin farve.

Så lad os nu se...... *k

(Hanen var sort, hønerne hvide og kyllingerne blev sort, brun og hvid. Desværre druknede de alle under en oversvømmelse, og jeg har ikke haft hellevadhøns siden. Har dog tit overvejet det, da jeg synes, det er en utrolig dejlig og nem hønserace)

Jeg følge i hvertfald spoændt med her på sidelinien  :D

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #10 Dato: 03 April , 2010, 21:38 »
Jeg har læst at der kun er ca 15% af blomsterhønsene som skrukker. Men min veninde var nede og købe nogle silker, og ham hun købte af, havde da 2 "blomster-skrukker" liggende :)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 April , 2010, 21:43 »
Havde en skruk blomst sidste år, og hun lå der fint, men gik desværre af pga. utøj :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.