Jeg har oplevet at en kommune har ringet, for at sikre at deres regulativ på fugleområdet ikke var i konflikt med dyreværnsloven eller anden lovgivning.
I øvrig synes jeg at vi har haft en god dialog med langt de fleste kommuner og har fået vores ønsker opfyldt.
Også med hensyn til de sager jeg har kørt for fugleholdere har alle sager ind til videre faldet ud til vores fordel, hvis ellers byggetiladelser mm. er overholdt.
Jeg køre dog stadig en sag i Favrskov kommune.
Her er kommune total lige glade med alt og alle. Det eneste de intresere sig for er klager.
Klager er fraflyttet adressen og kommunen køre sagen videre på husets vegne.
Man en nu gået så vidt at man vil søge juridisk bistand til at køre sagen videre uden en klager.
Man har nu 2 gange udsat nedrivningen af fugleholderens voliere på grund af at LDF er gået ind i sagen.
Alle naboer i området har skrevet under på at de i de 25 år vedkommende har holdt fugle på adressen aldrig har følt sig generet af fugleholdet men et par stykker har givet udtryk for at de var mere iriteret over klages hund der stod og glammede konstant.
Kommunen er total lige glad med om det så var helle Favrskov kommune der havde skrevet under, de ønsker kun at varetage klagers sag der nu er kommunens egen sag, da klager er fraflyttet adressen efter kort tid, da hun formentlig var komme imeld med indtil flere naboer.
Lydmålinger vil kommunen heller ikke lave da de på står at de målinger der laves ikke er bedre en den persons vurdering der er lavet. Samt at kommunen på står at miljøstyrelsen fra råder brug af deres egne målemetoder

.
Samtidig vurdere den person fra kommunen der har været på kontrolbesøg at hvis alle fugle larmede samtidig ville grænseværdien være overskredet. Vi påstår at det er meget urealistisk at fuglene skulle koordinere og starte samtidig

. Samtidig er det meget tvivlsom om grænseværdien er overskredet. Det er formentlig derfor kommunen ikke ønsker teknisk målinger.
Hvor dum mon en kommune har lov til at være i dagens Danmark. Favrskov kommune er nok toppen og i stor kontrast til de øvrige kommuner vi har haft med at gøre.
I LDF vil vi hvis det kommer så langt køre en sag mod kommunen, og jeg har så meget på skrift fra den ikke særlig kløgtige kommune at en sag burde være til at vinde.
Nå dette havde ikke så meget med Aalborg at gøre.