Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: HJELP MINE HØNS DØR  (Læst 11560 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: HJELP MINE HØNS DØR
« Svar #15 Dato: 09 Marts , 2010, 09:24 »
Hej Lars Bo! Når du kunne ønske dig nogle farvestrålende høns . er det nærliggende at foreslå blomsterhønsene, der jo findes i næsten alle farver og også lægger rimelig mange æg.
held og lykke med at finde nye høns  ;)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #16 Dato: 09 Marts , 2010, 09:31 »
Hej Lars Bo.
Her dør høns også indimellem :(. Det er det der sker, hvis  man ikke hvert år skifter hele flokken ud. Har du haft dine fra kyllinger eller er de købt "brugt" så du ikke har alder på dem?
Angående farver, hvordan så med æggene? Kunne det ikke være sjovt med kulørte æg også? Maranhøns lægger chokoladebrune æg og Araucana lægger turkisfarvede æg. Begge racer lægger pænt med æg og er omgængelige. De fåes i flere farver. Vores barnebarn synes at det er meget sejt at have sådan nogle æg med i børnehaven :D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Susanne

• Gæst
« Svar #17 Dato: 09 Marts , 2010, 10:27 »

Jeg har også haft uforklarlige dødsfald. Selvfølgelig er der en grund, og vi vil altid gerne kende den, men tit må man bare opgive og komme videre. Jeg tænker, det "hører med" til at have høns.

Jeg synes det må være rigtig sjovt at skulle vælge et par nye til flokken.  /o

(-og æglægningsfuldfoder er altså fint og ordentligt foder, der er afbalanceret efter æglæggende høners behov. Det giver på ingen måde indre blødninger )

Jeg håber vi får lov at følge lidt med i jeres hønseliv fremover.

Held og lykke  /o

Offline lars bo

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 09 Marts , 2010, 11:11 »
hej. mine høns er fra siste år,da jeg fik dem var de hvide lige begyndt med at lægge æg og de røde startede 14 dage sener.så det er jo ikke gammle høns.nu får jeg hvide og lysbrune æg,det kunne være sjovt med ander farver.men de to jeg skal have skal være gode æglægger da min lille datter sælger ægene til familien.hun siger vis de ikke lægger æg så skal vi koge suppe på dem :) det er jo en forretning for hin ;D.men vil overveje blomstehøns.

Susanne

• Gæst
« Svar #19 Dato: 09 Marts , 2010, 12:23 »
Du får nok mange anbefalinger. Vi har alle vores favoritter.

Min anbefaling er i øjeblikket brune italienere. De er rigtig gode æglæggere, men det kender du jo fra de hvide. Jeg får her i marts fem æg om dagen fra seks høner.

Og så er de utrolig flotte i farven.