Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Indavl blandt ænder  (Læst 5046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline moskus

• Passiv bruger
Indavl blandt ænder
« Dato: 08 Marts , 2010, 18:47 »
Nu sider jeg her og nyder forumet. og kommet til at tænke på. Mine 1.4 moskusænder fra sidste år som jeg håber vil få ællinger i år de er jo fra samme kuld. Er der nogen der har erfaring med indavl ??? Eller er det bedst at få fat i en anden andrik eller ænder. ??? hvordan er det forresten med at få en andrik mere vil det kunne gå sammen med den nuværende ??   :)
1.mange lys sussex stor
moskusænder
gæs
en dejlig kone 4 unger to hunde og en håndfuld kaniner

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Sv: Indavl blandt ænder
« Svar #1 Dato: 08 Marts , 2010, 20:34 »
Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at bruge andrikken i år. Men beholder du børn i år, så ville jeg skifte ham ud næste år.
Hilsen Susanne

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 08 Marts , 2010, 22:47 »
Det kan sikkert godt lade sig gøre at tilføre en han mere. Meeen, med fire hunner ville jeg nok betænke mig, medmindre du er ude på at avle stort. Inden længe vil de lægge sig med 10-15 æg pr hun, så skulle der være et par 'blanke' æg imellem gør det vel ikke så meget.
Mvh
Erik Andersen

Offline bjyrka

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 Marts , 2010, 11:38 »
Hej Moskus.

Jeg gør med mine Moskow lige som jeg gør med grissebasserne,bytter andrikker-orner med mine bekendte i branchen.

Og her på siden er der jo mange emner til en hurtig bytteforretning for dig,så er problemet da løst,og du har mødt nye sjove mennesker der er fjerkræ tosser

Vh Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde