Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Landænder.... Andrikkens kønsorgan  (Læst 4731 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Korr

• Passiv bruger
Landænder.... Andrikkens kønsorgan
« Dato: 07 Marts , 2010, 15:59 »
Lidt mystisk overskrift, men skal lige have afklaret om andre indehavere af ænder har oplevet det samme.
Jeg hentede et nyt landands-par i sidste uge og har lagt mærke til at andrikken har vraltet rundt med kønsorganet hængende mere eller mindre efter sig, så han jo bliver noget mudret og snasket. Har kigget nærmere på det og det ser ikke ud som om det skyldes rifter ell.lign. Og jeg synes ikke at erindre vores gamle moskusandrik havde den adfærd.
Kan det skyldes at der er ved at være forårskådhed i luften? - eller ér andrikker bare småsære :)
Håber der er nogen der har et godt bud på om det her er helt normalt blandt ænder.

Med venlig Hilsen Charlotte
« Senest Redigeret: 07 Marts , 2010, 16:11 Fra Korr »

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Landænder.... Andrikkens kønsorgan
« Svar #1 Dato: 07 Marts , 2010, 18:02 »
Velkommen på forum, Charlotte  :D
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men vi har mange medlemmer, der har ænder, så forhåbentlig er der en af dem, der kan.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 07 Marts , 2010, 18:10 »
En blotter-and? Nej, det har jeg ikke været ude for. Det lyder da heller ikke så godt af hensyn til hans kone. Andre, der har oplevet noget lignende?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 Marts , 2010, 22:09 »
Det kan godt "hænge ude" lige efter han har parret en and eller sommetider hvis man jager rundt med dem. Men jeg har aldrig set at det "hænger ude" hele tiden... Men hvis æggene er befrugtede så er det vel iorden... ?
Dog vil jeg sige at det ikke er normalt. Men om det er skadeligt ved jeg som sagt ikke.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Marts , 2010, 10:25 »
Jeg har kun set 'pastaskruen' hænge lige efter en parring og 5-10 min frem. Ellers er den smuttet ind igen.
Hilsen Susanne

Offline Korr

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 08 Marts , 2010, 19:14 »
.... det var da ærgerligt der ikke var nogen der havde oplevet lignende. Men mange tak for besvarelserne.
Begge ænder er fra sidste sommer og har ikke vist "meget kærlig interesse" for hinanden endnu. Men mon ikke det kommer...  :D
Så jeg må jo lige holde lidt øje med hvordan situationen udvikler sig med ham....

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 08 Marts , 2010, 22:55 »
Jeg tror jeg ville skifte hannen ud med det samme. Det lyder til at han er 'deform' og den slags bør man ikke avle på.
Som andre så flot beskriver det er det ikke normalt at 'skruen' er synlig når de bare går rundt og der ikke er optakt til eller netop har været parring. Som du selv skriver har de ikke vist 'meget kærlig interesse' for hinanden, så der er ingen grund til at 'skruen' skal være synlig.
Mvh
Erik Andersen