Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan Brahmaer klatre op ad en hønsestige ?  (Læst 5327 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karla

• Passiv bruger
Kan Brahmaer klatre op ad en hønsestige ?
« Dato: 06 Marts , 2010, 09:57 »
Nu har jeg jo endelig fået anskaffet mig nogle af de prægtige Brahmaer. Men det ser ud til at de ikke kan gå op af brædtet og ind i hønsehuset.
Jeg har "hjulpet" dem ud, da de stod og kedede sig og var begyndt at pille fjer af den mindste høne. Men nu er der jo kommet sne igen igen.
Her til morgen skrabte jeg så hønsegården og hjalp dem ud igen - de må da kunne lære det. Da jeg så for lidt siden lige ville kigge til dem, så jeg nogle fortvivlede forsøg på at komme ind i huset. Det lykkedes dog hanen med besvær at redde sig ind.

What dælen do I do ?   ???

Skal jeg lave en helt anden slags stige til dem ?

(Billeder af mit hønsehus kan ses i mit galleri)
Med venlig hilsen
Karla
0,55 Bovense øko
0.1 Bordercollie
0.1 Lækker kat

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Kan Brahmaer klatre op ad en hønsestige ?
« Svar #1 Dato: 06 Marts , 2010, 11:19 »
Hej Karla..

Det kan godt være et problem at lære de nye Brahmaer at gå på stiger ;)de har jo nok ikke været vant til det fra små af..
Det kan være svært at se på billedet..men er brættet bredt nok,,måske hvis det er for smalt at de ikke føler sig trygge..brættet er også lidt langt..prøv forsigtigt at sætte dem på brættet og skubbe dem forsigtigt i gang..jeg tror godt de kan lære det..men ikke alle høns er lige hurtigt fattende..

Mine brahmaer havde problemer med at flyve om til deres redekasser(gumpetunge er de jo..men dejlige)så satte jeg et bræt fra jorden op til kassen..der gik 5 min så fandt damerne ud af at spankulere op ad brættet og in i redekassen..så lære det kan de jo..

ps. flotte brahmaer du har der..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 06 Marts , 2010, 11:27 »
Hej Karla

De kan godt lære det.... mine har kunnet :)
Vil da lige høre om du er medlem af Vejle klubben? :) Jeg satser jo også på at komme igang med brahmaer igen snart (om Jespers høns vil) og så er vi da et par stykker i klubben efterhånden :)

Og så kunne det jo være skønt om du også havde lyst til at hjælpe lidt med at få sat skub i klubben :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Karla

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Marts , 2010, 11:32 »
Det kan jo være at brædtet er for smalt. Jeg må lige have hus-snedkeriet igang så.
Men rart at vide at de kan lære det. Det er nogle rigtig venlige og rar dyr at have med at gøre.

@Wanda: Nej jeg er ikke medlem af Vejle-klubben. Tror heller ikke at jeg lige har tid pt. til at gøre et ordentligt stykke arbejde der.
Men måske mødes vi engang der når jeg er blevet pensionist og får tid  ;)

(Kan vi så snart få noget forår til høns og andre væsener)
Med venlig hilsen
Karla
0,55 Bovense øko
0.1 Bordercollie
0.1 Lækker kat