Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger i kyllingemoder - hvorfor gør de sådan?  (Læst 10768 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Kyllinger i kyllingemoder - hvorfor gør de sådan?
« Svar #15 Dato: 08 Januar , 2012, 15:35 »
tranum

det var en gammel tråd jeg fandt, til inspration, mangler bare lidt for ikk at lave for mange upsere <A, de er jo for små til at grille ;D, skal ha lavet en til de små pipper når de kommer.

Kristian.
Hmmmmmmm  ??? ??? .Er ikke helt med på hvad du mener.Kom igen. ???
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Jan Markus

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 08 Januar , 2012, 15:41 »
Den kan stå i en papkasse med en avis i bunden. Den kan stå i baggangen eller ude i værkstedet, men så er det også sommer.
JMO

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #17 Dato: 08 Januar , 2012, 19:39 »
tranum
den er fra marts, så håber problem løst , men jeg skal ha lavet en, derfor ville jeg gerne vide noget, om hvor simpel den er

jan hvad højde hænger pæren ca i over kyllerne og har du thermostat i

Offline Jan Markus

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 08 Januar , 2012, 22:25 »
den hænger vel 10-15 cm. over kyllingerne. Du kan godt måle med et termometer hvor varmt der er, og du kan se på kyllingerne om de har det godt under pæren, eller lægger sig længere ude hvis der er for varmt. På http://www.amagerland.dk/opdraet_af_kyllinger.htm . og andre steder på nettet kan du se hvor varmt der skal være.- 33-35 grader i starten. Du kan regulere temperaturen ved at hæve eller sænke pæren eller ved at lægge noget delvist over kassen for at holde på varmen. Jeg har ikke haft mere end ca. 10 kyllinger nogle gange indenfor flere år, og det er en måde kyllingerne trives godt på og det er nemt at rengøre. Så kan man efterhånden give dem mere plads. Jeg har haft nogen der ruger selv.
Temperaturen skal jo måles lidt oppe i højde med ryggen på kyllingerne, og ikke på jorden, for ellers får de det for varmt, for de er tættere på pæren. Og da det er en form for strålevarme så kan det godt være du skal varme kassen lidt op før du sætter kyllingerne i.- for når varmen rammer kyllingerne, så kan de godt varmes op.- og så lægger de sig lidt væk, og flader lidt ud.
JMO

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #19 Dato: 08 Januar , 2012, 22:41 »
Hej  ;D

Og hvis i så bruger sådan et termostat her http://www.ebay.de/itm/Universal-Thermostat-UT-200-/370573571280?pt=Systemkomponenten_Heizung&hash=item5647e7f4d0
Kan i styre varmen helt nøjagtig i jeres kyllingemoder. Jeg bruger den selv og den virker bare rigtig godt.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #20 Dato: 09 Januar , 2012, 19:00 »
Hehe - det var da noget at min gamle tråd stadig kan bruges til inspiration!  /o

Jeg startede tråden for snart to år siden - alle kyllingerne fra den gang er for længst enten solgt eller spist...  ;D

Jeg ændrede ikke synderligt på kyllingemoderen efter det sidste jeg skrev dengang, i hvert fald ikke hvad angår opvarmning og udluftning (låget står ca. 1 cm på klem når jeg bruger den). Jeg har ændret lidt på vand- og fodertrug, hvor jeg har lavet en "automat" af en 1½ liters sodavandsflaske med en slange på, der fylder en meget lille skål ind gennem. Vand får de også via en flaske, der hænger på ydersiden.

De to ændringer på vand og foder har gjort at der er mere plads inde i kassen og at der ikke kommer så meget dug og foderspild.

Hvis jeg skulle lave en ny kyllingemoder i dag ville jeg dog lave den MEGET større - mindst 1½m (bred) x ½ (dyb) x ½m (høj)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
« Svar #21 Dato: 09 Januar , 2012, 20:20 »
Ja denne termostat er rigtig god. Kan bruges til mange ting.

Jeg har købt min her, nogenlunde samme pris men ikke ebay.
http://www.conrad.de/ce/de/FastSearch.html;jsessionid=E39FECB32EC11CC1294117BBA4D84F04.ASTPCCP8?search=Universal-Thermostat+UT+200&initial=true&categorycode=

Hej  ;D

Og hvis i så bruger sådan et termostat her http://www.ebay.de/itm/Universal-Thermostat-UT-200-/370573571280?pt=Systemkomponenten_Heizung&hash=item5647e7f4d0
Kan i styre varmen helt nøjagtig i jeres kyllingemoder. Jeg bruger den selv og den virker bare rigtig godt.
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns