Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hjææælp.. syg høne..  (Læst 5563 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
hjææælp.. syg høne..
« Dato: 03 Marts , 2010, 11:00 »
Min dejlige Carmen er syg.. Eller, det tror jeg ihvertfald.. der er noget galt.. Jag var nede og hygge om dem her til formiddag, og så ser jeg Carmen stå lidt underligt. Det ligner egentlig hun står og forsøger at synke noget. Jeg holder lidt øje med det, men hun bliver ved. Jeg får hende op, og kan så mærke der er noget galt. Hun har først en prop oppe på halsen, og derudover, er hendes kro helt udspilet og hård! Efter jeg har mærker på den lille knude, er det ligsom den opløser sig, og forsvinder.. men kroen er der jo stadig.. er det det der hedder sur kro? hvad gør jeg??

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: hjææælp.. syg høne..
« Svar #1 Dato: 03 Marts , 2010, 11:11 »
Spiser og drikker hun? Har hun haft adgang til småsten her i den periode, jorden har været dækket af sne?
Du gjorde nok det rigtige ved at massere kroen forsigtigt. Hvis ikke det hjælper, må du prøve at give hende noget olie så proppen opløses af den. HVIS hun spiser er det nemmest at komme olien i noget lækkert - så risikerer du ikke at hun fejlsynker og får olie i lungerne :o. Held og lykke.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

pylle pylle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 03 Marts , 2010, 11:17 »
Altså der har hele tiden været adgang til hønsegården, som er overdækket. Der har derfor ikke været dækket af sne der. Derudover har jeg hele tiden givet dem skaller.
Hun spiste ikke da jeg holdt øje med hende.
Igår, så jeg hende godt nok stå omme bag hønsehuset, og bare stå. Jeg troede hun havde fundet et godt sted med noget lækkeret, og at hun måske bare ville se hvad jeg lavede, da jeg stor og lurede om bag huset for at se hende. Nu ved jeg, at det var galt allerede der,
Kroen er meget udspilet, og meget hård.. :'(

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 Marts , 2010, 11:55 »
Hvis kroen er stoppet til, kan dyrlægen med et lille bitte snit åbne og rense ud. Så er din Carmen så god som ny  ;)
Hvis den er så stoppet, som det lyder til, tror jeg ikke olie vil hjælpe meget, desværre.
God bedring med hende  :)
Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

pylle pylle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 03 Marts , 2010, 12:30 »
okay. Tak.. Manden må nok hjælpe hende afsted når han kommer hjem om en times tid så. Vil ikke til dyrlægen med hende.. for jeg tror hun er en old sag....

øv en trist dag <F <W <W <W

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 03 Marts , 2010, 12:38 »
Æv Tine...men Jake har nok desværre ret...men giv hende lige en chance for at olie kan
hjælpe, inden I vælger at sende hende til hønsehimlen  :'(

Mere massage og olie....please....
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline alfa

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 Marts , 2010, 12:57 »
Hej Tine.
Jeg har også fået det råd at sætte hønen for sig selv og "sulte" hende i et døgns tid, vand skal hun have adgang til.
På den måde kan du se om kro'en bliver mindre.

Håber det hjælper  *k

Dine (=mine) små silker hygger sig fortsat - de har allerede givet mig to æg  <.

Anita
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 Marts , 2010, 13:48 »
okay. Tak.. Manden må nok hjælpe hende afsted når han kommer hjem om en times tid så. Vil ikke til dyrlægen med hende.. for jeg tror hun er en old sag....

øv en trist dag <F <W <W <W

øv øv ....synd for dig og Carmen.
Ved hvor træls du har det ...
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

pylle pylle

• Gæst
« Svar #8 Dato: 03 Marts , 2010, 16:39 »
Jeg har Endnu liv i Carmen. Hun er under skarp bevågning. det er ligsom hun har fordelt maden opad i halsen nu.. jeg ved ikke om hun prøver at kaste det op?? Jeg prøver at give hende lidt olie, måske lade noget hvidt brød suge det?? og så forsigtigt ned med det.. Men manden står standby med øksen.. så hvis der sker en forandring til det værre.. må Carmen i hønsehimlen. *k

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #9 Dato: 03 Marts , 2010, 19:24 »

Uuuh...jeg krydser fingre for Carmen

*k *k *k *k *k
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #10 Dato: 03 Marts , 2010, 22:48 »
Stakkels dig (og høns), du har bare været så uheldig :( *t

pylle pylle

• Gæst
« Svar #11 Dato: 05 Marts , 2010, 11:59 »
Carmen går og spiser idag.. men hun ser ikke frisk ud. Hendes fjerdragt ser nusset ud.. halefjerene hænger nedad.. Hun går ikke sammen med de andre høns.. og hendes øjne stråler ikke.. jeg tror ikke hun har det godt.. jeg mærker hende en sidste gang i aften, og hvis kroen ikke føles bedre, så rejser hun i aften.. stakkels Carmen.. hvad hun ikke har haft af lidelser i sit hønseliv.. :'(