Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så blev det forår  (Læst 2799 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Så blev det forår
« Svar #15 Dato: 02 Marts , 2010, 22:18 »
Aj Christina..har du ikke set den lille fixe Octagon 20,,den kan stå i vindueskarmen..det er bare så spændende selv at ruge kyllinger ud..men også stærkt vanedannende..overbevis din mand at du bliver meget lykkeligere med en lille rugemaskine.. ;D
vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #16 Dato: 02 Marts , 2010, 22:27 »
Rikke...han sætter en ære i aldrig at gi sig, har han lige proklameret ::) :D

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #17 Dato: 02 Marts , 2010, 23:11 »
Kan se på DMI's byvejr at den snestorm de havde på for mit lokalområde til fredag nu er forsvundet, så måske er foråret virkelig på vej alligevel. Temperaturen må dog godt komme lidt op snart. Men man kan jo ikke få det hele på en gang.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 03 Marts , 2010, 06:37 »
Ja, her har det sneet igen igen, og det sner stadig, heldigvis stolede jeg på vejrudsigten mht. frost om natten så fundamentet er på plads, så kom bare an Kong Vinter og Prins Frost. Jeg vinder! /1
Når nu de stammer bliver opdelt, vil der også komme kyllinger her, ih, hvor jeg glæder mig, og de billeder fyrer rigtig op under forventningerne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline sette

• Bruger
« Svar #19 Dato: 03 Marts , 2010, 08:29 »
godt du blev færdig med fundamentet i tøvejr ,ja her fik jeg ryddet op og muget ud i min hønsegård og hus inden det blev så koldt igen, og hønsene har nydt at skrabe i jorden mens der var vådt derude.
men vi længes nok ekstra meget efter forår i år p.g.a af den sne vi har fået...
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

hoejberg

• Gæst
« Svar #20 Dato: 03 Marts , 2010, 09:53 »
Tillykke med de søde kyllinger.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #21 Dato: 03 Marts , 2010, 10:54 »
Det må ha været et anfald af monumental sindsyge du har haft da du sagde det. <L <L !a
Den går ikke, Bjørn! Jeg fik ham til at love mig, at hvis jeg nogensinde ville have en, måtte han standse mig! :D :D
« Senest Redigeret: 03 Marts , 2010, 23:22 Fra Lene, Rungsted »

hoejberg

• Gæst
« Svar #22 Dato: 03 Marts , 2010, 12:17 »
Indtil videre siger jeg også: Ingen rugemaskine.
Her vil jeg helst bruge natur metoden /o

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 03 Marts , 2010, 12:30 »
Tænk hvis man havde en bil på den måde  ???  Først skulle den lokkes med golfbolde for måske at ville køre, dernæst skulle den nogle dage under en sort spand for at stoppe igen  :o

Det er nemmere med en rugemaskine, tænd når du vil ruge og sluk når du er færdig, du kan ruge når du har æggene, ikke når det passer hønen, et ekstra plus er også at mens maskinen ruger lægger hønen stadig æg  /o

hoejberg

• Gæst
« Svar #24 Dato: 03 Marts , 2010, 14:31 »
Der er rigtigt Bjørn. Men jeg syntes nu det er skønt at se når de små kyller løber rundt med en MOR til at beskytte dem, og lære at finde mad osv....
Godt vi ikke alle er ens ;D

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 03 Marts , 2010, 22:41 »
Det er også det med at de maskinudrugede ikke har en mor, som jeg blev så dårlig over, da jeg første gang læste om rugemaskiner.

Jeg er helt klart tilhænger af den naturlige udrugning, men kan også godt se det smarte i en rugemaskine :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #26 Dato: 04 Marts , 2010, 07:19 »
Jeg er også med på naturudrugningen, men har et par gange taget maskinen til hjælp, en gang da jeg havde for mange æg, og kun en enkelt skruk, og en anden gang da mine vagtler ville ruge på for mange æg. Begge gange kom det til at betyde, at jeg fik maksimalt udbytte, og kyllingerne fik en "rigtig" mor.
Jeg er af den faste overbevisning, at ja, menneskerne kan efterligne langt hen af vejen, men det giver bedre og stærkere kyllinger, når de går med en skruk. Især på varmeområdet, for her vil en skruk være lige ved hånden, og de vil mange gange i løbet af dagen opleve vekselvirkningen mellem kulde og varme, og derfor lære at regulere det selv. Vidste I at det er indenfor de allerførste døgn (3.-6. levedøgn) at kyllingen har den egenskab? Senere er det for sent. Selvfølgelig kan vi også som mennesker blande et fint kyllingefoder, men når de går i det fri med skrukken, der finder alverdens forskelligartede fødeemner bliver det sikkert også bedre, selvfølgelig underforstået at der er gode forhold.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 04 Marts , 2010, 19:20 »
Jeg er også med på naturudrugningen, men har et par gange taget maskinen til hjælp, en gang da jeg havde for mange æg, og kun en enkelt skruk, og en anden gang da mine vagtler ville ruge på for mange æg. Begge gange kom det til at betyde, at jeg fik maksimalt udbytte, og kyllingerne fik en "rigtig" mor.
Jeg er af den faste overbevisning, at ja, menneskerne kan efterligne langt hen af vejen, men det giver bedre og stærkere kyllinger, når de går med en skruk. Især på varmeområdet, for her vil en skruk være lige ved hånden, og de vil mange gange i løbet af dagen opleve vekselvirkningen mellem kulde og varme, og derfor lære at regulere det selv. Vidste I at det er indenfor de allerførste døgn (3.-6. levedøgn) at kyllingen har den egenskab? Senere er det for sent.

Altså at de lærer at regulere det? Nej, det vidste jeg faktisk ikke. Hvor vildt!