Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Plejer at sige; Giv tid, giv tid!  (Læst 4171 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
Plejer at sige; Giv tid, giv tid!
« Dato: 02 Marts , 2010, 13:48 »
Meeeen.. Nu syntes jeg jeg har ventet længe nok.

Hvorfor får jeg mon ingen æg fra mine 2 orange/sortbåndet dv. wyandotter?  ??? De er snart 1 år gamle.

Den ene begyndte at lægge de fineste små æg 3-4 gange. Men så tog efteråret rigtig fat, og fældningen begyndte.

Nu er min skånske blomsterhøne fra 17 juli 2009 også begyndt at lægge æg siden start februar .. Flotte store æg.. Der kom vist aldrig småbegynderæg fra hende?. den anden dv. wyandotter og min lille fede orpington lægger alle et fint æg ca hver 2 dage.

Så nu er jeg altså en smule bekymret? kan godt se der er lidt mere runde i det.. Men tror nu ikke det helt kan være det der er skyldneren.

0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline P. Jakobsen

• Bruger
Sv: Plejer at sige; Giv tid, giv tid!
« Svar #1 Dato: 02 Marts , 2010, 14:14 »
og lige et spørgsmål mere!

Hvorledes sætter man sådan 2 på skrump, hvis altså det er det der er problemet, syntes jeg bare ikke de virker til når man føler på dem,  og når nu de andre i flokken er fine i foderstand?

Hvad er består hønseskrumpdiæten så af?  ;D
0,1 puttemor i minderne.
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 02 Marts , 2010, 15:53 »
Hvorfor tror du at de er for fede? Hvis din orpington lægger æg så er det nok ikke på grund af overvægt, dine dotter strejker - så  venter de nok bare på at det bliver forår ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 02 Marts , 2010, 16:49 »
Ja? Fordi det umiddelbart var den eneste logiske forklaring, jeg kunne kom frem til ??? Det er jo som oftest den forklaring, jeg kan læse mig frem til herinde, når det drejer sig om manglende æg.
¨
På den anden side, kan jeg heller ikke få det til at hænge sammen, nu "den fede" (orpingtonen) som hun har af kælenavn lægger fint med æg. Er jo ikke som sådan fordi hun er direkte fed  ;D men ser bare sådan ud i forhold til de andre som race. 

Men orpingtoner er jo netop en race der let kan blive lidt buttet på sidebenene.. Og "Den fede" er jo heller ikke den der holder direkte igen med de solsikkerkerner samt hveden, der er iblandet foderet grundet den dumme vinter  ::) misforstået kærlighed måske.. Men hun får måske nok motion, ved at have travlt med at komme først til maden?  *f

Ja jeg må jo så nok prøve at væbne mig med lidt mere tålmodighed.  :) selv om det jo er lidt svært.. Nu det lige var dem der skulle have kyller i renfarvet . Men så mås man jo ekksperimentere med de andre.. Og så er der jo billig mad til det formål. Det kan jo også gå an..  Hvis man ellers ikke havde rygrad som en regnorm  ::)
0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 02 Marts , 2010, 16:58 »
Pernelle, hvis det kan trøste dig *t er der kun en enkelt af mine wyandotter, der lægger æg fast, og så en mere, der er begyndt så småt. Det er takket være mine maraner, vi får æg her i huset.
Jeg er sikker på at du passer dine høns lige efter bogen, og selvfølgelig skal de have lidt ekstra her i kulden. Bare vent nu, hvor det for alvor begynder at lysne, skal der nok komme gang i æggene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #5 Dato: 02 Marts , 2010, 17:10 »
Tak Marianne  :)

Det varmer lidt at høre.. Selv om jeg da ville ønske, du også havde en masse æg lige nu  *b
0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 Marts , 2010, 20:16 »
Hej Pernelle

Her er det godt nok også sløvt med produktionen, lige inden jul var der ihvertfald 6 høns der lagde æg, nu er der kun 2, en af de "gamle" og en på 8 mdr.

Så jeg venter godt nok også spændt på at se hvornår det passer damerne at begynde igen  ;D
Mine har ikke villet gå udenfor imens der har været sne, så det bruger jeg lidt som undskyldning for dem  ::)

Håber snart der sker noget hos dig...
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #7 Dato: 04 Marts , 2010, 22:42 »
Hej Mai-Britt

Og mange tak for din opmuntring  :)

Jeg er nok lidt ond, men jeg syntes ikke rigtig de kan undskylde sig med det  ;D Mine har også været lukket inde.. Og alligevel begyndte de 2 gamle og den lille er hun så ikke mere skånske blomsterhøne i hendes 7 md.  :)

Mine små wyandotter er jo 1 år snart  ??? de begyndte jo heller ikke rigtig da jeg fik dem i sommers. andet end den ene.

Nå men jeg venter og glæder mig over de alle er ude nu og nyde det kommende forår..

Og så krydser jeg fingrer for dig og mig og alle os med dv. wyandotter om et godt æggeindbringende år.

søde er de jo uanset hvad  *p
0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #8 Dato: 06 Marts , 2010, 07:18 »
Mine silker er i gang igen, mens kun én af mine Isa Brown er i gang! :o