Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu hvor Eva Kjer går af...  (Læst 1012 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Nu hvor Eva Kjer går af...
« Dato: 23 Februar , 2010, 14:24 »
...mon så vi kan få ham her, som er LANDMAND (*p), til at forstå hvor dumme reglerne omkring salg af æg er?  ;D

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/28763347/?ss

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Nu hvor Eva Kjer går af...
« Svar #1 Dato: 23 Februar , 2010, 14:29 »
Naaa, man har jo lov at håbe, men jeg tror vi er farlige :o konkurrenter til kæmpefarmene... /d
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene-P

• Passiv bruger
    • Urbrand
« Svar #2 Dato: 23 Februar , 2010, 15:50 »
Jeg tror desværre at de fleste landmænd ikke er er så vilde med salg af kød/æg fra hobby avlere. Det er jo konkurrence til deres eget salg, så nej jeg tror desværre ikke det rykker noget som helst men derfor kan man jo stadig håbe ;)
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 23 Februar , 2010, 16:33 »
Det er helt klart industrien og især eksporten som beskyttes her i DK og dermed bliver hobbydyrehold anset som potentielle smitte spredere osv.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 24 Februar , 2010, 17:31 »
Vi hobbyhønsehjerner ku da også bare tage os sammen og købe de fantastiske produkter industrien producerer *s
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #5 Dato: 24 Februar , 2010, 19:13 »
Nogle udtalelser fra den nye landbrugsminister, som jo også har fødevarer i 24 timer
http://www.24.dk/article.jsp?articleId=8198

"Jeg vil være glad og stolt, hvis det kan lykkes mig at fortsætte min forgængers linje på forenkling og afbureaukratisering. Men der skal ikke herske tvivl om, at det skal ske uden at sænke sikkerheden og gennemskueligheden på fødevarer - og det er der, min tanke om flere symboler til det hurtige valg tager sit udgangspunkt,« siger han."

Jeg synes nu ikke helt at jeg kan genkende forgængerens forenkling...Det har vist mest været talt om, men ikke ført ud i livet, i hvert fald ikke når det gælder fjerkræ...

Og så går han ind for kødklister..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #6 Dato: 24 Februar , 2010, 19:29 »
Hmm...ej, vi må altså være optimistiske! ;) Og jeg synes ikke at læse at han direkte går ind for kødklister, men at han istedet ser mulighederne i det, nu hvor det er en realitet  ???

Håber dog, at han med sine mærker/symboler på fødevarerne, også vil sørge for at mad med kødklister i, vil bære TYDELIG markering...det skal helst ikke inden for dørene herhjemme, så hellere salt ;D

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 24 Februar , 2010, 21:40 »
Hvor er du altså sød og positivt tænkende, Christina.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand