Det var også et af de indlæg jeg faldt over da jeg Googlede 'roepiller indhold'. Alle de indlæg der kommer op ved denne søgning på Google vedrører heste, kvæg eller grise. Men som skrevet allerede elsker hønsene her roepiller, hvis de serveres som 'Alternativ Hønseguf', og de kan peppes op med næsten hvad som helst. I søndags serverede jeg ca 3 liter for mine (havde fået hældt lidt rigeligt med roepiller op til opblødning. Sådan kan det gå når det foregår på øjemål

) iblandet 2 gulerødder, 2 rødløg, 1 alm løg, 1 æble, ½ hvidløg - blendet til mos, 1 dl madolie og 1 dl drikke Aloe Vera og derefter rørt sammen med hvedeklid og havregryn til det ikke længere klistrede.
Denne portion hold lidt over 1 døgn (som tilskud til almindeligt foder), men der blev spist op.
Jeg mener jeg betalte 65 kr for 25 kg på den lokale. Men om det er 65 eller 75 kr for 25 kg er vist ikke så afgørende i forhold til den mængde færdigt foder man får når pillerne er opblødt. Der er selvfølgelig stadig kun hvad der tilsvarer 25 kg tørstof, resten er vand, men jeg vil tro at en sådan sæk i opblødt tilstand svarer til 150 liter, eller mere.
Jeg har ikke prøvet det på ænder og gæs endnu. De får deres foder udendørs og grundet det store vandindhold, efter opblødning, ville det lynhurtigt fryse til én stor klump med de temperaturer vi oplever i vinter.