Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Påfugle unger dør  (Læst 8108 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frederik Behrens Jensen

• Passiv bruger
Påfugle unger dør
« Dato: 21 Februar , 2010, 19:03 »
Hejsa!

Vi har 18 høns og to påfugle til at gå sammen i én ca. 50 m2 gård, men når så vores skruk begynder at skrukke, sætter vi hende ind i en lille gård også plejer vi at lægge 3-4 æg ind under hende, og de bliver også ruget fint ud, men når så vi sætter dem ind i den store gård (til alle de andre høns og påfugle) så dør de efter 2 uger. Er der mon nogen som kan fortælle hvad vi gør forkert?

Tak for hjælpen!!
0:1 Springer Spaniel (Dinna)
1:1 Påfugl
1:5 Hvide Sussex
0:13 Isa Warren

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Påfugle unger dør
« Svar #1 Dato: 21 Februar , 2010, 19:29 »
Jeg har ikke selv erfaring med påfugle, selvom jeg har en stor drøm om at få et par en gang, men jeg har på et tidspunkt undersøgt lidt, og det jeg fandt ud af, var at påfuglekyllinger er meget sarte, specielt i forhold til kulde og fugt, så når vi har en af de lidt trælse perioder med meget regn, som vi jo af og til har i Danmark, er det faktisk den rene gift for påfuglekyllingerne.
Jeg er sikker på, at det nok skal lykkes for jer på et tidspunkt *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 Februar , 2010, 20:20 »
Som Marianne skriver, er påfuglekyllinger noget sarte angående fugt, kulde og træk. Nu ved jeg ikke hvad kyllingerne får at æde, men påfugle og fasankyllinger kræver mere animalsk protein i foderet end alm. hønsekyllinger, jeg ville prøve at finde noget fasanstart foder til kyllingerne, det kan købes bla. hos DLG.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2010, 20:40 »
Hvor gamle er de, når de bliver sat ind til de andre? Og holder de sig sammen med skrukken?

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 Februar , 2010, 20:48 »
Jeg tror en påfuglehun er den bedste til at passe en påfuglekylling. Vores kom med en kylling i maj måned sidste år, og de går stadig side om side.
Ved at de vandre meget rundt finder de naturligvis også mange insekter, m. m. som gi'r en god varieret kost.
Foderskålen jeg har stående til dem indeholder Byg,Hvede,majs og fjerkræstartfodder.

Hilsen
Peter

Offline viktor

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 Februar , 2010, 07:07 »
Min gode genbo, den gamle bonde, giver påfuglekyllinger masser af hakket hårdkogt æg. De skal have masser af protein.
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund