Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: perlehøns overnatter i det fri  (Læst 4822 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sandbye

• Passiv bruger
perlehøns overnatter i det fri
« Dato: 16 Februar , 2010, 19:05 »
hej

kan perlehøns klare sådan en vinterkold nat i det fri (det håber jeg)
da jeg var inde og fodre hønse idag smuttede min lille bande perlehøns ud af buret og nussede lidt rundt i stalden, det plejer de nu også at gøre ind  mellem så det tog jeg ikke så højtidligt. men da de sad henne døren og håbede på det snart ville blive forår, komme vores ellers så dejlige hund  ???farende i vild leg inde fra værkstedt og skræmte dem fra vid og sans. med det resultat at de alle fløj 10-15 meter op i ege træet, her har de så siddet siden kl. 1645 og skrappet.
jeg har forsøgt at lokke med brød osv uden held de plejer at komme flyvende når der er mad.
så prøvede jeg at lukke de andre høns ud for at se om de ikke vil flyve ned til dem men ak nej, så nu sidder de små stakkler oppe i træet håber virkelig de kan klare natten.
med venlig hilsen
Kenneth Sandbye

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: perlehøns overnatter i det fri
« Svar #1 Dato: 16 Februar , 2010, 19:20 »
Hej kenneth

Vores perlehøns har overnattet ude hele vinteren. De har så selvfølgelig sat fjerd og fedtlag efter det.
Nu er det jo ikke så koldt som det har været, så mon ikke de klarer det. Hvis du har mulighed for at lade døren stå lidt åben, (uden at få rovdyrbesøg) kan det jo være de finder ind i aften.
Jeg har set vores vandre rundt efter mørkets frembrud. 
Hilsen
Peter

Offline sandbye

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 Februar , 2010, 19:33 »
hej peter

tak det var lidt beroligende at høre jeres perle høns sover ude.
jeg har ladet døren stå åben så de kan komme ind hvis de finder ud af det er for koldt.
var blevet lidt nervøs for om de kunne klare det.
med venlig hilsen
Kenneth Sandbye

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #3 Dato: 16 Februar , 2010, 19:52 »
De kan sagtens holde til en nat ude :) Det eneste der kan være farligt, er hvis det bliver vildt stormvejr eller øsende regnvejr, men det ser det jo ikke ud til at blive ELLER hvis de flyver ned i det fri meget tidligt, og ræven så kommer.

Offline sandbye

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 16 Februar , 2010, 20:22 »
her sner det kun lidt så håber ikke det slår over i regn. jeg er heldigvis oppe længe før det blir lyst og så blir hunden lukket ud så ræven må godt forsøge at komme ind i haven men det blir på eget ansvar.

tak for jeres svar
med venlig hilsen
Kenneth Sandbye

Offline sandbye

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 Februar , 2010, 21:40 »
så lykkedes det at få fire perlehøns i bur men den sidste flakke rundt i nærheden, den fuglte ikke med ind sammen med de andre i den store forvirring da der blev smidt lidt brød.
med venlig hilsen
Kenneth Sandbye

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 18 Februar , 2010, 07:31 »
Jeg er da spændt på at høre, hvordan den har klaret natten  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline sandbye

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 19 Februar , 2010, 16:03 »
så lykkedes det efter to timers forsøg på at få den sidste perlehøne hjulpet lidt på rette vej, den sad ca 500m ude på den åbne mark ved en lille tot græs.
men da den kom ned til stald bygningerne havede jeg åbnet døren hvor de andre perlehøns sad og kaldte, til sidst fik den øje på dem og fløje hele vejen ind igennem stalden hen til fodertruget :) 
med venlig hilsen
Kenneth Sandbye