Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: vand problem  (Læst 8139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline johnny larsen

• Passiv bruger
vand problem
« Dato: 13 Februar , 2010, 18:25 »
hvordan holder i jeres vand frost frit. og hvad har i jeres vand i

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: vand problem
« Svar #1 Dato: 13 Februar , 2010, 18:39 »
Jeg har mit vand i vandautomater af plastik. Jeg har også en af de varmeplader beregnet til at stille vandautomaten på. Den er tændt de dage, hvor det er nødvendigt pga. frost og har klaret det fint. Jeg tager vandautomaterne ind om natten. Nu har jeg også kun to til hønsene, så det kan gå an. Hos vagtlerne skifter jeg vandet en til to gange om dagen. De har nogle af de små nuttede vandautomater beregnet til kyllinger.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #2 Dato: 13 Februar , 2010, 18:42 »
Jeg tror næsten ikke i disse tider at vandet kan holdes frostfrit - jeg giver varmt/lunken vand om morgenen og så får de frisk vand igen om eftermiddagen hvis jeg kan nå det inden deres sengetid. Jeg har deres vand i den slags vandbeholdere man kan få til høns.
Jeg tager vandbeholderne med ind om aftenen og ud igen om morgenen
Hvis jeg havde strøm der hvor mine høns går ville jeg nok have en varmeplade til at holde vandet frostfrit  ::)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #3 Dato: 13 Februar , 2010, 18:59 »
Jeg giver også frisk vand om morgenen, halvlunkent, og igen sidst på eftermiddagaen, hvis det er frosset, ellers først igen næste morgen.
Har ekstra beholdere, så det er bare at tage en ny med ud om morgenen, inden arbejdstid.
Mit vand står altid indenfor, når det bliver frostfrit får de også i en skål udenfor.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 13 Februar , 2010, 19:53 »
Jeg har geder gående i samme hus, i efterhånden dybstrøelse, og vandet er næsten aldrig frosset, heller ikke hos hønsene. Der har været et par nætter på minus 15 grader, da var der skorpe på.
Var der ikke noget i radioen i sidste uge om at man skulle hælde snaps i !!! 
Og derfra kom begrebet "hønefuld"
Hilsen
Peter

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #5 Dato: 13 Februar , 2010, 20:33 »
Jeg har en stor 12 liters "bowlevander" som denne: http://www.specialbutikken.dk/bowlevander-i-plast-12-l.aspx

Den står på en varmeplade, der er tændt døgnet rundt for tiden. Den har været frostfri siden jeg fik varmepladen, de 12 liter holder ca. 3-4 dage, så det er overkommeligt.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #6 Dato: 13 Februar , 2010, 20:58 »
Jeg tar en vandkande med ud hver morgen/formiddag, og banker det forrige vand (is) ud :)

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #7 Dato: 14 Februar , 2010, 21:07 »
Jeg hældte i starten af frostvejret, bare lidt vand oveni isen i vandbeholderen, hønsene virkede ikke videre vilde efter vand men tænkte alligevel at jeg hellere måtte prøve sådan en varmeplade. I løbet af en dag tøede vandet op og hønsene drak som vilde! Stakkels gokker.

Nu får de en 2 liters flaske vand om dagen, det passer med at der er en sjat tilbage dagen efter og de elsker at få frisk vand.

Varmepladen er tændt hele døgnet, håber ikke den bruger alt for meget strøm men gokkerne skal have det godt.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Mette Christiansen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 15 Februar , 2010, 18:51 »
Jeg har en termokande stående fast i køkkenet, til "hønsevand" jeg går ud hver morgen og banker den frosne vand ud af en plastikbeholder og fylder op fra termokanden. Jeg bruger en plastik beholder da det er let at banke isen ud, mener det er en beholder fra jeg har købt vanilleis. 

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 15 Februar , 2010, 18:55 »
Jeg er gået over til at bruge hundeskåle, da hønsetrugene fryser alt for let. Det er bare at vende dem med bundne opad, og så hælde lidt vand ud på toppen. To tramp, og det hele falder ud på jorden med skidt og det hele, så er det bare at fylde op igen ;).. Det er noget lettere, for vandtrugende er bare dybtfrosne!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 15 Februar , 2010, 21:36 »
Nåe ja, må hellere sige, at jeg for tiden har mit vand i en af de dér sorte spande, man kan købe for 5-6 kroner i Jem & Fix ;)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 16 Februar , 2010, 09:38 »
Dem har vi også brugt, men der kniber med at de alle kan få hovedet over kanten herhjemme :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 16 Februar , 2010, 09:51 »
Jeg har sat min på skrå op af en stolpe! :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 16 Februar , 2010, 10:38 »
Ja det kunne selvølgelig virke.. Tænke tænke  ::)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #14 Dato: 16 Februar , 2010, 11:08 »
Her bruger vi også de sorte spande til vand. Bare de er nogenlunde fulde så kan alle sidde på kanten og drikke. Det kan selv duerne finde ud af. Ingen er blevet våde endnu :D. Når vi har kyllinger skifter vi ud til vandtårne for en sikkerheds skyld. Men spandene er nemmere.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand