Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Wa ska såån par ææg kåst?  (Læst 4670 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Wa ska såån par ææg kåst?
« Svar #15 Dato: 13 Februar , 2010, 17:16 »
Når mine nyindkøbte hybridhøns lægger æg, vil jeg uden blusel tage kr. 2,-.
Folk skal ikke købe hos mig fordi det er billigt, men fordi det er godt  /o
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Katja

• Passiv bruger
  • med grøn ægge kullllller
« Svar #16 Dato: 13 Februar , 2010, 21:29 »
1,5kr men hvis de er under 50g så 1kr
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #17 Dato: 15 Februar , 2010, 08:44 »
Nu er økofoderet indkøbt og jeg har regnet på det. Vi har købt 150 kg. fuldfoder +50 kg. havre + 2 kg. hvidløgspulver. Det blev ialt 1047 kr. Hvis jeg regner med 120 gram foder pr. høne, så er der til 100 dage i den portion til vores høns. 100 dage med i snit 8 æg pr. dag, giver en ægpris på kr. 1,31. Og så er havreprisen (og hvidløgen) også dækket, selvom det faktisk ikke er regnet ind i ovenstående fodermængde. Meeen så kommer der jo også perioder med skrukhøns, hvor vi ikke får helt så mange æg. Derfor har vi valgt at sætte prisen ned, men kun til 2 kr. For som Jette skriver, folk skal da også betale fordi det er gode æg!  ;D
Men jeg må sige, jeg er faktisk lidt overrasket over, at vores æg ikke er dyrere  /o

Hvor køber du øko foder. Jeg skal også over på øko men det foder jeg indtil nu har kunne finde har for kort holdbarhed. Jeg kan simpelhen ikke nå at bruge det inden udløbsdato.
DLG -Land og Fritid i Sævinge

Kh. Tanja
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 15 Februar , 2010, 21:20 »
Tanja S. Borch:

Der er jo mange måder at regne det ud på...
Hvis du regner ting med som: indkøb af dyr, vinter med få æg, lidt vand og lidt strøm, halm, strøelse, brændstof til at hente foder ("slidtage" på bil), evt. æggebakker, materialer til hønsehus og hønsegård, afskrivning på hønsehus og gård, investering af foder- og vandbeholder så ser regnestykker jo noget anerledes ud. Og det bliver først rigtig skidt hvis man også regner en timeløn med i det.

Dette er selfølgelig skrevet med et smil på læben men der er da lidt om snakken.
Dog kan man ikke sætte en pris på den glæde man har ved at have dyr og selfølgelig har langt hovedparten, af brugerne herinde, fjerkræ for hyggens skyld.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #19 Dato: 15 Februar , 2010, 21:33 »
Ja, Danny, alt det dér gider vi altså ikke at høre om! :D Vi regner kun med foder, i dét regnestykke! :D :D

...sagde hende, som gerne sørger for at få leveret æglægningspillerne sammen med træpillerne (som bliver leveret gratis af Land & Fritid), for at spare benzinen! ;D

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #20 Dato: 15 Februar , 2010, 21:45 »
For ikke at snakke om os der så ender med at give æggene bort, *ggg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 15 Februar , 2010, 21:49 »
Her bliver de byttet vægt i bytte for hjælp,tjenester eller andet, men når de bliver solgt, så er det som overstående ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #22 Dato: 16 Februar , 2010, 14:04 »
Hvis du regner ting med som: indkøb af dyr, vinter med få æg, lidt vand og lidt strøm, halm, strøelse, brændstof til at hente foder ("slidtage" på bil), evt. æggebakker, materialer til hønsehus og hønsegård, afskrivning på hønsehus og gård, investering af foder- og vandbeholder så ser regnestykker jo noget anerledes ud. Og det bliver først rigtig skidt hvis man også regner en timeløn med i det.

Danny, du har da så evigt ret!  ::) Mææææn hønsene ville vi jo nok have alligevel, så jeg tænker at overskudsæggene, kan sælges til foderprisen og resten må være omkostningerne forbundet ved at have sådan en dejlig hobby  ;) Og så har vi jo i øvrigt også stadig 50 øre i overskud pr. æg. Det må være til dækning af alt det andet  ;)
Skulle du forresten ikke skynde dig at svare på mit opslag i "Efterlyses", Danny? Jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig nogle rugeæg af faverolles  :o  :-* <G <+ *b *h *e

Mvh. Tanja
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 18 Februar , 2010, 20:42 »
Tanja: Jeg svare lige her istedet.
Mine faverolles er først begyndt at lægge æg, igen, for ca. 10 dage siden. De få der kommer, lægger jeg selv i rugemaskinen.
Sidste år (med en anden hane) var æggene også først befrugtet et stykke hen på foråret.
Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.
Om ikke så forfærdelig længe regner jeg iøvrigt med at sætte mine Faverolles til salg så efter der, bliver det endnu sværer med rugeæg ::) Desuden er der jo også langt fra Nagbøl (lunderskov) til Nordsjælland.
Men jeg solgte da 25 kyllinger til nogen der kom fra Nordsjælland, sidste år.
Ellers kan du kontakte Bjarne fra Hårlev (han er dyrlæge). Han havde ihvertfald Faverolles på et tidspunkt.

Danny

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #24 Dato: 19 Februar , 2010, 11:26 »
Om ikke så forfærdelig længe regner jeg iøvrigt med at sætte mine Faverolles til salg så efter der, bliver det endnu sværer med rugeæg ::) Desuden er der jo også langt fra Nagbøl (lunderskov) til Nordsjælland.
Danny

Tak for svar  :) Når du sætter dine faverolles til salg, gider du så ikke have mig i tankerne, for min mor bor i Grindsted og kører nærmest forbi dig når hun skal herover. Og det er rimelig ofte for hun er heldigvis afhængig af sine børnebørn  ;D
Nu ved jeg jo ikke hvor mange du har, men jeg vil i al fald gerne aftage et par stykker når du skal sælge  <+  ;D

Mvh. Tanja
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 19 Februar , 2010, 21:27 »
Ja , og hvis din mor gider tage alle faverolles med , henter jeg de resterende i Grindsted - der ræcer skodaen hen på 25 min.  ;D
kh

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Fru Hansen

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 19 Februar , 2010, 21:33 »
Danny
Vil lige høre hvorfor du vil af med dem, da jeg har overvejet denne race. Har kun hørt om folk der priser dem til skyerne.

Tine
Hilsen Mette og Tine (mor og datter)
1,4 dværgwyandotter. 1,3,2 silke. 1,4 araucanaer. 1,3 legbar orpington. 0,1 houdan 0,4 isabrown. 0,2 new hampsire. 1.0 maran. 1,6 bl. 1,4 moskusænder. 1,7 geder. 1,1 lama. 2,6 heste(pinto, islænder, palomino). 2,0 katte. 0,1 hund.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #27 Dato: 20 Februar , 2010, 14:26 »
Det er garanteret fordi Danny er typen, som keder sig, hvis han ikke får lov at prøve noget nyt indimellem! :D

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 20 Februar , 2010, 22:27 »
Det er garanteret fordi Danny er typen, som keder sig, hvis han ikke får lov at prøve noget nyt indimellem! :D

He he... Det er ikke helt ved siden af.
Jeg er glad for mine Faverolles men har "kun" 4 hønsegårde og skifter sommetider en race ud til fordel for en anden. Jeg har besluttet mig for ikke at lave flere gårde lige nu så derfor bliver det sådan.
De 2 eneste minus'er jeg har at sige om Faverolles er at de (mine) ikke lægger æg om vinteren og at de ikke skrukker. Jeg ved godt at der er et par stykker herinde der har haft en Faverolle der har skrukket men det er absolut ikke noget der ligger til racen.

Danny

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #29 Dato: 01 Marts , 2010, 13:31 »
Vi er flere der glæder os til at høre nærmere, Morten  ;D

Så er der startet en tråd...

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,7954.0.html
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.