Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor meget fuldfoder skal jeg give mine orpington?  (Læst 11867 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hvor meget fuldfoder skal jeg give mine orpington?
« Svar #15 Dato: 11 Februar , 2010, 12:48 »
Jeg troede faktisk, at grunden til at forslaget med at skifte noget af fuldfoderet ud med korn (havre), var for at det ville gøre dem mindre fede... Er det ikke stadig fint at gøre sådan? Selv om foderet er fuldfoder, så synes jeg egentlig det lyder fornuftigt nok. Men jeg er jo ikke ekspert :D

Samtidig var jeg tæt på sidst at købe tilskudsfoder, men opgav så, da jeg ikke lige orkede at skulle til at fodele og blande i det her vejr. Til sommer vil jeg prøve den anden metode...både for at det er sjovere for hønsene at få korn, og så også for at spare lidt penge :)

Indtil videre, har jeg fodret på samme måde som Tina, netop med at give korn og majs om eftermiddagen, for at de havde noget at gå og rive i :D

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #16 Dato: 11 Februar , 2010, 14:14 »
Hvor gamle er de, Christina?
Mine orper er først ligeså stille kommet igang med æglægningen og de er 8 mdr. Mine høns får lys fra kl. 7-9 og igen fra 16-19 om aftenen. Fra 4 orper kommer der fra 0-2 æg om dagen, de er en helt anden farve end de øvrige æg, så jeg er ret sikker. De fleste dage er der kun 1 orpeæg.
Men de nyder godt af det fine solskinvejr vi har haft de seneste dage *y Idag har jeg fået 8 æg fra 11 høns, det er da meget godt  ;)

Håber snart du får nogle æg!  *k

Kh. Tanja
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 11 Februar , 2010, 14:32 »
De er forskellige i alderen, men de lagde æg, da jeg købte dem...dog gik de i en stald, så de er nok blevet lidt "chokerede" over kulden?!  :-\

Susanne

• Gæst
« Svar #18 Dato: 11 Februar , 2010, 16:12 »
Jeg troede faktisk, at grunden til at forslaget med at skifte noget af fuldfoderet ud med korn (havre), var for at det ville gøre dem mindre fede...

Hvis du erstatter noget af fuldfoderet med korn "fortynder" du det samlede proteinindhold, og det fremmer ikke æglægningen - tværtimod.

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 11 Februar , 2010, 20:26 »
GOD pointe, Sus!!!  /o Medmindre...at jeg giver dem kød eller hakket æg ved siden af...ej, tror bare jeg holder mig til fuldfoderet! ;D