Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår opdager han, at han er en hane?  (Læst 9427 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
Sv: Hvornår opdager han, at han er en hane?
« Svar #15 Dato: 10 Februar , 2010, 23:31 »
UPS!!  ::) glemte at sige at han er fra ca. maj 2009 - så han var altså 8 md. før han galede....  ;D
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #16 Dato: 11 Februar , 2010, 12:56 »
Det er rigtigt med de barneveldere. Ikke meget larm fra dem, undtagen så åbenbart den hane som Mortends fik med hjem herfra. Men den har jo også en ny flok damer den lige skal spille op til.
I sensommeren/efteråret oplevede jeg faktisk at dværghanerne galede lang tid før barnevelderne, selv om de var 2 måneder yngre. Jeg hører heller ikke meget til ham jeg har nu. Men han klukker når der er god mad, og beskytter damerne, så han skulle gerne være en ordentlig avlshane. Men han er nok lidt genert, for jeg har altså ikke set ham "på". Der var lille Holger godt nok noget mere aktiv.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #17 Dato: 11 Februar , 2010, 13:47 »
Tanja.
Har du mulighed for at placere en af hanerne, feks sammen med en enkelt høne, et sted uden for syne af de øvrige høns og den anden hane.
Jeg tror at den tavse hane vil begynde at gale når den galende hane forkynder at den er stået op og hvad den nu ellers forkynder, gennem sin galen. Og du vil opleve at de, hver især, svarer på den andens 'udfordring'.

Om det så gør den, i øjeblikket ikke galende hane, mere moden til opgaven ved jeg ikke. Jeg vil umiddelbart foreslå at det er den allerede galende hane der sættes lidt i isolation, sammen med en høne.

Det var da et meget godt forslag, Erik! Jeg har kun mulighed for at isolere i en hesteboks ligenu, hvis de skal være helt væk fra hinanden. Måske skulle vi genoprette adskillelsen mellem deres to hønsegårde i første omgang og se om det hjælper. Jeg er i al fald glad for at få bekræftet at det ikke er usandsynligt, at hans 'haneudvikling' bliver undertrykt af den anden og at det ikke er ualmindeligt at store racer er længe om at udvikle sig. Han er sandsynligvis kun lige fyldt 8 mdr, så det passer jo fint med mange andres historier.

Den kooooolde vinter gør nok heller ikke meget godt for vores hønsebasser. Jeg er normalt meget stor fan af den der slidte kliché om at der ikke findes dårligt vejr, kun dårlig påklædning. Meeeeen selv jeg, synes efterhånden vi savner lidt mildere vinde (og hvilken fantastisk dag det i øvrigt er her i Farum idag  ;D ;D ;D)
Tak for alle svarene  /o
Kh. Tanja
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 11 Februar , 2010, 21:53 »
Tanja.
Jeg tror en hesteboks er perfekt til formålet. Har selv brugt en sådan her på et tidspunkt.
Og de går jo bestemt ikke glip af noget for tiden, hvor hønsene ikke er til at drive ud pga al den sne.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #19 Dato: 12 Februar , 2010, 09:13 »
Tanja.
Jeg tror en hesteboks er perfekt til formålet. Har selv brugt en sådan her på et tidspunkt.
Og de går jo bestemt ikke glip af noget for tiden, hvor hønsene ikke er til at drive ud pga al den sne.
Nææ, du har ret. Jeg synes måske bare det er lidt synd for ham at skulle være indenfor, for han gider faktisk godt gå rundt ude. Hvor længe skal han mon være der?
Måske skulle det være et weekendprojekt  ;D
Mvh. Tanja
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk