Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lystider..  (Læst 1442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sorensensminizoo

• Passiv bruger
Lystider..
« Dato: 02 Februar , 2010, 11:11 »
Hej! Hvad tid har i lys i hønsehuset?
Vores fik lys i fredags, syntes ligesom æggene var lidt længe under vejs;-)
Men stadig ingen æg.. savner egne æg.. snøft..
2,2 Wyandotte
1,3 Tværstribet plymouth rock
0,4 Røde ægliggere
0,2 Sort Australorps
1,2 Tyske dværg høns
0,1 grå/hvid Silke
2,2 Mille Fleur
0,0,10 Blomster Høns
1,3 Brogede moskus
1,1 Hvid moskus
1,0 kanariefugl
Desuden 1 lab, 1 pony, 3 kaniner, og 1 får :-)
1 Mand og 3 vidunderlige børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Lystider..
« Svar #1 Dato: 02 Februar , 2010, 11:59 »
Jeg har slet ikke lys hos mine, Henriette. Alle mine wyandotter holder vinterpause dvs. to af dem er slet ikke startet endnu, da de er ret unge, men jeg regner med at de snart starter igen. Mine to gråstribede dværgmaran lægger æg hver anden dag, den kobberfarvede er lidt for ung endnu, men jeg regner med at hun er lige på trapperne.
Mine høns er fritgående, og derfor får de al det dagslys, der er, det er nok anderledes, hvis de er inde. Lige i disse uger med al sneen, holder de nu til i vores carporte, vi har lagt en masse hø ud, og det er de tydeligvis MEGET glade for. Vi har lige skiftet det i dag, og man kunne nemt mærke, at det passede dem godt. De kan få lang tid til at gå med at rode og skrabe i høet, de spiser også noget af det, og næringsværdien er bedre i hø end i halm. Vi drysser også korn ud i høet, så de har noget at få tiden til at gå med. *p
Vi kan lige netop klare os med æg, men der er ingen at give væk af.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

hoejberg

• Gæst
« Svar #2 Dato: 02 Februar , 2010, 13:22 »
Her bliver lyset tændt omkring kl 6,30-8,00 og igen fra ca 16,30 til 18,30. Det bliver lavet lavet om ind imellem. Alt efter hvor lyst det er ude.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #3 Dato: 02 Februar , 2010, 14:30 »
Mine høns får kun det naturlige lys og vi får 6-8 æg hver dag. Så det er ca halvdelen af mine høns som lægger æg.  ;D Jeg føler mig lidt heldig  :)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Helle Ludvigsen

• Passiv bruger
  • Chabo
« Svar #4 Dato: 02 Februar , 2010, 14:46 »
Mine Wyandotter har fået lys igen for en uge siden efter ca en måneds "vinter mørke". Har fået 3 æg siden da. Har 5 voksne og 3 unge fra august, der burde kunne lægge æg nu. De har lys fra kl. 5.30 til 8.00 og igen fra 17 til 21. Men glæder mig stadig til der kommer en håndfuld æg dagligt  /o
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #5 Dato: 02 Februar , 2010, 17:14 »
Mine har lys fra omkring 5:00 til 21:00, men der er heller ikke lyd overhovedet ellers, der hvor de går.
De har en del af garagen, og her hvor det har været så koldt har jeg ikke haft porten åben, ellers står den normalt åben fra jeg tager på arbejde, og så indtil jeg putter hønsene om aftenen.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 02 Februar , 2010, 21:02 »
Jeg har lige nu lys fra 05 morgen til kl 10 formidag og så lukker dagen ned som den gør naturligt, hvis jeg synes der skulle flere timer til, ville jeg flytte uret til kl.03 og stadig lade mørket falde på af sig selv, så kan alle nå at komme på pind i god ro og orden, uden at dagen slutter på et splitsekund.

Jeg har kun lys for at de skal kunne nå at spise nok til at holde varmen.  /o

« Senest Redigeret: 03 Februar , 2010, 15:27 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

hoejberg

• Gæst
« Svar #7 Dato: 03 Februar , 2010, 08:01 »
Her er de gået på pinden inden lyset slukker, så de skal ikke finde " i seng" i mørke.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #8 Dato: 03 Februar , 2010, 15:02 »

Mine har enten lys hele tiden eller slet ikke lys. Jeg ved faktisk ikke hvad betydning det har. I weekenden er der ingen lys, og mandag- fredag hænger der en sparepære derude.

Se ALT dette ville jo være nemmere hvis jeg altså kunne finde ud af at sætte en timer til! Men så langt rækker mine evner ikke >:(

Jeg får i snit 4 æg om dagen fra 9 høns, er meget tilfreds. Synes altid jeg render rundt med æg i lommen, det MÅ gå galt en dag ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 03 Februar , 2010, 15:36 »
En gang på arbejdet, hvor jeg stak hånden i lomme på min fleecejakke, lå der tre æg, og ja, de var hele.  <H Jeg havde lige været forbi hønsehuset inden jeg kørte på arbejdet.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline sorensensminizoo

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 03 Februar , 2010, 15:40 »
Vi har haft lidt udskiftning i hønsegården, tror det har påvirket min æglæggere..
Håber de snart kommer i gang igen..
-den var ellers gdod, at Marianne var kommet på job med friske æg... :D
2,2 Wyandotte
1,3 Tværstribet plymouth rock
0,4 Røde ægliggere
0,2 Sort Australorps
1,2 Tyske dværg høns
0,1 grå/hvid Silke
2,2 Mille Fleur
0,0,10 Blomster Høns
1,3 Brogede moskus
1,1 Hvid moskus
1,0 kanariefugl
Desuden 1 lab, 1 pony, 3 kaniner, og 1 får :-)
1 Mand og 3 vidunderlige børn

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #11 Dato: 03 Februar , 2010, 15:45 »
uha det der med æg i lommerne, det har jeg gjort tit, og jeg har også ind i mellem glemt dem, og lænet mig op ad et eller andet, og så ups adgh.
Netp nu køre min frakke rundt i tørretumbleren efter min sidste glemsel.  /d
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn