Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Orpington og deres vægt...jeg har en lidt skør fordeling her :-D  (Læst 8742 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Orpington og deres vægt...jeg har en lidt skør fordeling her :-D
« Svar #15 Dato: 13 Februar , 2010, 18:56 »
Jeg ved det ikke, Rikke

Men det kan jo også være at min hane netop er blevet lidt for fed..
Den første del af fedme ser man jo ikke, før man slagter. Måske jeg kan fortælle det senere på året, hvis ellers han befrugter æggene, for på et tidspunkt skal han jo skiftes ud, måske ikke lige i år, men så næste år.
Ved ikke lige endnu, hvordan jeg skal tackle det med opdræt, udskiftninger osv... endnu.
Jeg har jo ikke plads til flere stammer, men måske jeg kan få rugeæg andetsteds fra, og så få en hane derfra..
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

• Chicken rules
  • Bruger
« Svar #16 Dato: 13 Februar , 2010, 23:15 »
@Rikke

Glemte da lige og fortælle dig, at dine hønniker vejede det samme som mine, kan ikke lige huske hvilke der vejede hvad, men med kun 3 hundrede gram i mellem, så er det jo ikke noget at snakke om
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 13 Februar , 2010, 23:54 »
Det lyder da godt..det var også pænt store høns..synes jeg

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Fru Hansen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 14 Februar , 2010, 14:48 »
Så har vi fået legbar orpington (ja ud over den fra Rikke som jo med sit milde væsen og yndige ydre lokkede os til at finde nogle flere). De er fra 2009 og hanen vejer 4,2 og hønsene 2,5 så det er jo lidt til den lille side for hønsene, men jeg ved ikke hvilken måned de er fra, så jeg håber de vokser lidt til.  :-\
Mor var helt overrasket da hun synes de ser enorme ud -alle de fjer ::)
Tine
Hilsen Mette og Tine (mor og datter)
1,4 dværgwyandotter. 1,3,2 silke. 1,4 araucanaer. 1,3 legbar orpington. 0,1 houdan 0,4 isabrown. 0,2 new hampsire. 1.0 maran. 1,6 bl. 1,4 moskusænder. 1,7 geder. 1,1 lama. 2,6 heste(pinto, islænder, palomino). 2,0 katte. 0,1 hund.

• Chicken rules
  • Bruger
« Svar #19 Dato: 14 Februar , 2010, 18:07 »
Hej Tine

Og tillykke med dine Legbarfarvede Orpington'er.
Det er jo ikke sikkert, at de er i det små, kan jo godt være de bare er blevet fodret en lille smule restriktivt. Det siger de jo, at man skal for at de er gode til deres reproduktion.
Men dejligt at høre, at der er en mere, der gør i denne dejlige farve.
Ikke at jeg ikke kan lide de andre, for det kan jeg, og er vild med både gule, sorte og alle de mixede farver.

De ser enorme ud, pga. deres løse fjer, så bliver de så oppustede, når først fjerene kommer af, er der ikke så meget tilbage. Men dog stadig en god vægt, da jeg slagtede hanekyllinger vejede de omkring 2,5 kg slagtet.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail