@Danny: Tak for info!

Hvad med fiksering af søerne, når de har unger? Må man det ved de økologiske? For jeg kan da ikke forestille mig, at det er noget problem at hun kommer til at ligge sig oven på ungerne, hvis der er den plads der er behov for?
Hvor mange af os mon kan sige, at vi for alvor har sat os ind i, hvilken politiker, hvilket parti, hvilken eu-politiker-kandidat, der går ind for at ændre på disse forhold? Og sat vores kryds derefter?
Ja, og her kommer så endnu en af de gange, hvor jeg må være ærlig og sige, at jeg her har valgt "menneske-politik" først. Og så gør jeg hvad jeg kan i forhold til dyrevelfærd, som f.eks. at oplyse om det jeg ved, opfordre til at købe kød fra bondemanden (med de fritgående og veltilpassede dyr).
Men jeg siger det ikke med skam. For jeg synes også jeg kan stå inde for det. Jeg er heller ikke typen, som giver til "Danmarks fattige" med julegaver osv., for jeg ved at alle som en kan få tag over hovedet og mad hver dag. Det kan de f.eks. ikke i Afrika, Bulgarien osv. Men det var så lige et sidespring, som kommer sig af en gammel debat jeg havde engang

Anyway...jeg vil ikke vende ryggen til problematikken med dyrene og den mishandling der foregår, men jeg synes heller ikke jeg kan gøre så meget mere end jeg gør...