Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu gider mine høns ikke mere...!!!  (Læst 1923 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu gider mine høns ikke mere...!!!
« Svar #15 Dato: 31 Januar , 2010, 16:52 »
Tak Anne. De er simpelthen lede og kede af at undvære haven og deres daglige rutiner rundt i den, så nu blæser de højt og flot på sneen og går ud fra carportene alligevel - lidt sejt synes jeg. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 31 Januar , 2010, 18:47 »
Nu strækker mine totalt! Ikke et æg har de leveret i fire dage nu. Jeg har trods alt seks høner der burde levere æg nu, og så har jeg de to skrukker. Udover dem her jeg seks unghøner som gerne skulle begynde med lyset, så det er lidt skidt med æg!!  /d
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

frida

• Gæst
« Svar #17 Dato: 31 Januar , 2010, 21:17 »
Her ser det også lidt skidt ud. Et æg om dagen, fra 12 høner. Det er slet ikke imponerende. Der var ellers 4 høns der så småt var kommet igang med at lægge æg, men de fortrød vist da vi fik den sidste portion sne. Der MÅ da blive forår igen engang!

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 02 Februar , 2010, 18:20 »
....Det blev kun en enkelt dag helt uden æg...så var der 1 lørdag, 2 søndag og i dag mandag også 2 ....
Men, men, har mistet en høne....øv...den lå lige så stille
på gulvet som om den sad og varmede sig......den havde godt nok været lidt stille de sidste dage, og, nu er den altså død....den var ikke hakket, men, den var mager kunne jeg mærke. Håber de øvrige klarer vinteren......måske tabte den humøret...måske var den blevet syg...nogen ideer...???
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #19 Dato: 02 Februar , 2010, 20:45 »
@ Kaj. Jeg prøvede det samme her i sidste uge. En lille dværghøne der var stille og tilbageholdende en dags tid, og så var den død. Men resten af min flok er ved godt helbred, så det er vel bare det der sker.

Mine 5 barnevelderhøner har lagt 1-2-3 æg om dagen næsten hele vinteren. Men i går og i dag har de lagt 4 æg om dagen. Man skulle tro de havde hørt at æggeforsøget gik i gang her 1-2 ;D De har ikke været meget ude, for de kan ikke lide sneen, men de tager åbenbart frost og snestorm i stiv vinge ;) De har lys morgen og aften. Det fik de før jul, da de ikke havde givet æg i et par uger, og det sparkede så gang i æglægningen igen. Mine danske dværge har også givet lidt æg hele vinteren.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 02 Februar , 2010, 21:04 »
5 æg om ugen lægger den ene af mine 5 høner. Imponerende at den trods kulden har energi til at producere æg  <M

Skønne billeder, Marianne - mine høns skal opfordres kraftigt til bare at bevæge sig ud i den overdækkede hønsegård  :(
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat