Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns sammen med kaniner  (Læst 675 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Julie Frederiksen

• Passiv bruger
Høns sammen med kaniner
« Dato: 25 Januar , 2010, 19:46 »
Hej  :D

- Er der nogle af jer der har erfaring med høns og kaniner sammen?

jeg har hørt at nogle kaniner får hakket øjnene ud og at de slet ikke kan gå sammen..

men engang på en camping plads så jeg høns og kaniner gå sammen... og det så ikke ud til at det var et problem  ;)
Mvh Julie (-:

Offline Katja

• Passiv bruger
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Høns sammen med kaniner
« Svar #1 Dato: 25 Januar , 2010, 20:55 »
Jeg har 14 høns der går i en gård sammen med en kanin,det går rigtig fint, de er ikke efter hinanden, jo måske lidt engang imellem, det er en rigtig stor kanin, hun hopper selv ud og ind af vinduet til hønsegården, og da jeg havde orpington lå de sammen om natten i redekassen, det så vildt sødt ud, ja selv om hønsene jo egentlig skulle sove på pinden.
hun spiser det samme som hønsene, og har boet der i ca 3 år, jeg passer den ikke på nogen måde anderledes, de spiser og drikker det samme så, ja verdens nemmeste måde at have kanin på.

Dog skal det siges at man jo ikke kan åbne så hønsene kan gå frit i haven, så er kaninen væk.

OG der SKAL graves hegn ned i en go dybde, kaniner elsker jo at grave, og jeg har haft den i haven flere gange, nu er der så mange store sten rundt om hegnet og i dybden at den ikke har gravet sig ud i lang tid.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn