Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Andre der har deres første slagtning til gode?  (Læst 1257 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Andre der har deres første slagtning til gode?
« Dato: 23 Januar , 2010, 16:53 »
Hej, er der andre ligesom jeg selv, som har det første slagtning til gode?

Hvordan har i evt. planlagt jeres første slagtning? og er det en god ide at få prof hjælp første gang?

Jeg ville ønske at jeg turde!  ::) jeg går sådan og vænner mig til tanken i mit hovede... meen jeg bliver bare så glad for mine høns som jeg alle har haft fra små kyller af.. det er grænse overskridende for mig, da jeg er total bymenneske, og har aldrig overværet sådan noget...

Mine søde naboer har tilbudt mig at komme og hjælpe mig når det er. Han aflivede også en af mine kyller da jeg havde brug for hjælp.

Jeg ville lige høre om der er andre som planlægger deres første slagtning her til foråret.....

Mvh
Vigge

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Andre der har deres første slagtning til gode?
« Svar #1 Dato: 23 Januar , 2010, 16:59 »
Jeg har slagtet for første gang i efteråret - se mine erfaringer her: http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,7094.msg67070.html#msg67070

Bare spring ud i det! God ide med hjælp den første gang!  /o
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Andre der har deres første slagtning til gode?
« Svar #2 Dato: 23 Januar , 2010, 17:05 »
Tja, jeg valgte jo netop sussex fordi det var en god æglægger og slagterace. Og fra jeg fik dem som små kyllinger havde jeg da også bestemt at hanerne skulle slagtes... Men de var altså så søde og smukke da de tilsidst blev store nok til at blive spist. Så de blev solgt for håndører, men kom ud til nogle flinke hønsefolk /o

Men jeg har ikke opgivet tanken og havde jeg en syg høne er jeg ikke i tvivl om at jeg kunne gøre en ende på dens lidelser.

Jeg kunne godt tænke mig at være med til en slagtning en dag, OG spise kylling. Noget jeg ikke har gjort i snart 14 år
Nu tilbage som Johanne Schiødt

sussie

  • Gæst
Sv: Andre der har deres første slagtning til gode?
« Svar #3 Dato: 23 Januar , 2010, 18:10 »
Jeg gør det at jeg beslutter mig for hvor mange jeg skal beholde til videre avl for året, det er tilladt her at "falde" for en hane men kun hvis han er stor. Men hønsene kikker vi lidt igennem fingre med hvem vi falder for, de kan jo få lov at blive, hvis ikke til avl, så til æglægning. Så dem der bliver tilbage er dem der kan bruges til avl + dem vi evt er faldet for udover, resten har vi jo fra starten vænnet os til at skal være mad... Det virker også for børnene....

Jeg kan kun sige spis dem i selv har avlet for de smager bare så meget bedre.