Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt Hønsehus  (Læst 4846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kate

• Passiv bruger
Nyt Hønsehus
« Dato: 23 Januar , 2010, 09:18 »
Hej

Nu vil jeg hører jer ad, for jeg er meget i tvivl.
Jeg skal have nyt hønsehus jubiiiii  /o. I den forbindelse har jeg sendt bud efter tegninger og byggevejledning til et 2 rums hus fra DffR. Det ser meget omstændigt ud, med isolering osv.

så tænkte jeg at købe et færdigt byggesæt skur istedet, det ser da ikke så uoverskueligt ud.

Har i nogen ideer ? Eller er det bare at klø på ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Sv: Nyt Hønsehus
« Svar #1 Dato: 23 Januar , 2010, 09:40 »
Det kommer jo lidt på hvor meget du har tænke dig at spendere på huset. Man kan satens få huse i nogle brune vandfaste planer. Det er lige til at klappe op men koster også "lidt". Min søster har lige købt det da de ikke orker at tegne, fortælle og regne på materialer.

Her er det: http://www.nordicagro.com/fjerkrae-103/hoensehus-186/mejlskov-hoensehus-m-skraat-tag-stor-1790.html
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Susanne

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23 Januar , 2010, 09:56 »
Der er osse den mulighed at købe et legehus - de fås vist til rimelige priser - både som saml selv og som færdige.

Og med lidt småændringer har man et fint lille hus til sine høns.

Der er flere herinde, der har brugt den metode.  :D

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Januar , 2010, 10:09 »
jeg var er ude i noget lidt større end legehuse. Har set nogen skure der er på knap 10 m2 med 2 rum. Så kunne silkerne og paduaner bo i det ene rum og Isa'erne i det andet :-) Sådan et skur vil komme til at koste ca. 16 - 17 tusinde. Og ser ud ud til at kunne sættes op.

Er der nogen der har haft erfaring med det 2 rums hus som DffR har byggeplaner og tegninger på ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

hoejberg

• Gæst
« Svar #4 Dato: 23 Januar , 2010, 11:28 »
Der er en tråd der hedder "Projekt hønsehus". Der kan du se hvordan vores hønsehus blev til. Det er et skur købt som samlesæt, og det er ca 10 m2. Du kan selv bestemme hvordan den så skal indrettes.