Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger om vinteren, hvordan?  (Læst 19445 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fisker

• Passiv bruger
Sv: Kyllinger om vinteren, hvordan?
« Svar #30 Dato: 21 Januar , 2010, 22:13 »
Mine første kyllinger i år, klækker i dag.  :)

De små pus skal være i en hjemmelavet kyllingemor, indtil næste hold (hold 2) klækker om 22 dage, så skal de have pladsen. Så kommer 1. hold i en større kravlegård, med en varmelampe til de er 6-7 uger, og så er det ud i hønsehuset (med lidt varme alt efter vejret). Så er der plads til 3. hold i kyllingemoderen, og 2. hold i kravlegården, osv....Timet og tilrettelagt ;)

Både kyllingemoderen og kravlegården, står i et rum der er 5-10 grader varmt.

Det giver vel ca. 16 hold i år hvis du fortsætter året ud. Og mad nok i fryseren til 2011..Hvad ruger i ud, jer der ruger nu, noget spændende?

Rasmus

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 21 Januar , 2010, 22:45 »
Jeg synes da altid jeg ruger på noget spændende ::)Egentligt ville jeg helst vente til det bliver lidt varmere og hønsene lægger lidt flere æg, men jeg har det princip, at jeg helst vil ruge på en stor del af mine racer, inden jeg vil sælge æggene som rugeæg..jeg vil helst ikke sælge alt for mange ubefrugtede æg..jeg ved godt, at der ikke kan gives garantier på rugeæg..men jeg plejer så også at fortælle evt. købere af rugeæg, hvor godt/skidt de er befrugtet for den pågældende race..

Jeg ruger kyllinger ud fra Skånske Blomsterhøns, Legbarfarvet Orpington, Houdan, og lidt længere henne i forløbet forhåbentligt også Brahma, Sølvrandet Wyandotter, Dværg Kochin..

Om en måneds tid får jeg forhåbentligt også lidt daggamle kyllinger til salg..hvis nogle er interesseret..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 21 Januar , 2010, 22:47 »
Rixen ...jeg tror hellere jeg vil ønske mig legbarfarvet orper en dorking ...så sig endelig til *ss*
Med venlig hilsen Søs

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 21 Januar , 2010, 22:48 »
Aj..jeg glemt Dorking..der ryger en del æg i maskinen af dem også,,hvordan kunne jeg glemme dem..de bare skønne..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 21 Januar , 2010, 22:52 »
Ja Søs de er bare flotte mine orpington,. og også meget større end Dorking, i hvertfald at se på..
Jeg har dog ikke set hanen aktiv endnu..måske han venter til jeg går ud og lukker døren(håber jeg)..Nej..du siger til når du får en skruk..ikk.?
Mvh. Rikke

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 21 Januar , 2010, 22:53 »
Jaaa ok så Rixen ..så bare sæt mig på til begge racer  *g

jeg har viljestyrke som en regnorm *gg*
Med venlig hilsen Søs

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 21 Januar , 2010, 22:54 »
Rixen..jeps..husker godt den orpedame der vandrede rundt i din have ...suuuk altså ...de for flotte ..dem MÅ jeg eje !!

Tro mig ..jeg siger til *gg*
Med venlig hilsen Søs

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #37 Dato: 21 Januar , 2010, 23:15 »
Det giver vel ca. 16 hold i år hvis du fortsætter året ud. Og mad nok i fryseren til 2011..Hvad ruger i ud, jer der ruger nu, noget spændende?

Rasmus

16 hold blir det nu ikk til.... men 5-7 hold skal der da til....

Her ruges
Rødbroget Orloff (stor)
Araucana stor & Vildtfarvede (stor)
Orpington Gul/sort columbia farvede (Dværg)
Orpington Gul/Sort sømmet (Dværg)
Langshan Blå/randtegnet (Dværg)
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #38 Dato: 22 Januar , 2010, 00:16 »
Ja Søs de er bare flotte mine orpington,. og også meget større end Dorking, i hvertfald at se på..
Jeg har dog ikke set hanen aktiv endnu..måske han venter til jeg går ud og lukker døren(håber jeg)..Nej..du siger til når du får en skruk..ikk.?

Rixen, min hane er heller ikke så aktiv endnu, men jeg håber det kommer, når det bliver varmere.
Det eneste jeg har set er at han har trådt en af blomsterne, og så er han faldet for en blå silkehøne.. Heldigvis træder han ikke på hende, men står med et ben på hver side af hende istedet.

De er jo brødre, din hane og så min... Min er blevet rigtig stor og flot, så jeg håber der er noget krudt i ham, når vi kommer lidt længere hen, kan næsten heller ikke vente med at komme i gang med at ruge et hold ud.

Bliver vist nok silkehøns til at begynde med...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lene Andersen

• Bruger
« Svar #39 Dato: 22 Januar , 2010, 07:13 »
Jeg forventer at ruge 6-7 hold. Jeg kan kun have 25-30 i rugemaskinen ad gangen. Det bliver IKKE til 16 hold  :o

Jeg ruger Amrocks og sorte Jersey Kæmper. Håber også på at kunne lave blå Jersey Kæmper senere på foråret.

Mine Amrocks har en befrugnings procent på 91,4% mener jeg jeg regnede det ud til (21 æg i maskinen, og af dem to tomme æg)- Men nu må jeg lige se om de alle klækker i dag.

Jersey Kæmperne har haft en befrugtnings procent på 100%. (7 æg i maskinen)
Mange hilsner Lene :-)