Jeg tænder lys i stalden når jeg kommer derover om morgenen (eller hvad det hedder kl 9) og slukker når hestene har fået deres sidste portion hø ved 23 tiden.
Både Kochin, Silker og Lonearaucanerne har lagt pænt med æg hele vinteren og selvfølgelig også staldhønsene.( Jeg har fået et lidt ambivalent forhold til betegnelsen hybridhøns

)
Jeg fodrer med 2/4 dele hvede, 1/4 majs 1/4 æglægningspiller, dog vil silkerne ikke så gerne have æglægningsfoderet så dem giver jeg lidt hel havre også. Der er altid mad til fri fouragering.
Til tider får de serveret lidt opblødte roepiller, hvis der er en sjat tilovers fra hestene, ligeledes er de faktisk glade for en tot wrap.
Franskbrød er for hyggens skyld, det serveres hver dag og skal spises af hånden ellers får man ikke noget. Det giver mig mulighed for at have lidt kontakt til dem alle. Viben bager omkring 10 brød om ugen til det formål

Jeg var så fremsynet, at jeg lavede en masse grønkål og der hentes i haven hver dag, eller rosenkål som er livretten.
Jeg synes det fungerer fint og så vil jeg da lige vise jer en af mine engelske unghaner, han er nu 6 mdr. Desværre har han gult i fjerdragten, men er ellers fin, så han bliver brugt i første omgang til hønerne. Jeg må med tiden se hvad jeg kan gøre ved farven.