Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Link til side m. fotografier af kyllingens udvikling dag for dag - INDEN I ÆGGET  (Læst 6066 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gitte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 50
  • Lad altid solen skinne!!!!
Da jeg søgte på nettet efter hollandske hjemmesider om silkehøns, faldt jeg ;D over nogle billeder af kyllingens udvikling - 21 fotografier af udslåede æg hvori der var kyllinger i de forskellige stadier. Altså et æg for hver dag, fra det befrugtede æg til det fuldt udviklede kylling som er klar til at prikke hul på æggeskallen og erobre verden. Vildt syntes jeg, men også spændende.
Jeg tænkte at andre også ville have interesse i disse billeder, så her har I linket.

http://zijdehoenders.hyves.nl/blog/

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Ganske interessant.

Tak fordi du delte med os andre. /o
Mvh
Erik Andersen

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Lidt vild at knække alle de æg med små forstre i, de kunne jo være blevet til noget...  men super spændene at få lov at se :)
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline martin b

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 35
nogle må jo offer sig.   ;)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Engang for mange år siden, blev der lavet et forsøg på Landbohøjskolen i KBH.

Forsøget gik ud på hvilke dyreart, som ville dø først og af hvilken årsag !!

Følgende dyr blev brugt :
Ko
Hest
Gris
Hund
Høne

Dyrene blev holdt vågne og fik hverken mad eller vand.

Hunden døde først på allerede 3. dagen, årsag stress/mavesår.
Hesten og hønen døde på 4. dagen, årsag tørst og kredsløbkollaps
Svinet døde på 5. dagen, årsag tørst og kredsløbkollaps 
Koen døde på 10 dagen. årsag stress, tørst og chock.
« Senest Redigeret: 17 Januar , 2010, 19:00 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Uh Lene, jeg har en ide til et andet forsøg man ku lave. Hvor længe de ansatte på lanbohøjskolen kunne ha klaret sig uden mad og vand. Frygteligt og umenneskeligt forsøg.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Puh, så trækker man lige vejret dybt og tæller til ti... Har du evt. et link til noget om det, Lene?

Offline Lene-P

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
    • Urbrand
Det burde simpekthen ikke være lovligt med den slag forsøg!!! De burde alle tiltales for groft dyrplageri!
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Der foregår mange sære ting i 'videnskabens hellige navn' og mange ting gavner selvfølgelig mennesker og dyr på mange områder. MEN, jeg har lidt svært ved at se formålet med det lille forsøg som Lestat omtaler.

Jeg håber virkelig ikke nogen kunne finde på at godkende og foretage lignende forsøg nutildags i Danmark.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Det er vist også mange år siden, jeg tror og håber ikke at den slags forsøg er tilladte mere.

Jeg har desværre intet mere på det, for det var noget jeg fik fortalt på et dyretransport kursus jeg var på sidste år.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Mennesker er nogle svin!!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marie-Louise

  • Bruger
  • Indlæg: 303
  • Ønsker Sussex-høns igen
@ Gitte

Sikke et fint link  /o Jeg fik en nogenlunde forståelig oversættelse via google. Meget interessant.
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Jeg fik en nogenlunde forståelig oversættelse via google.

Vil kunne være behjælpelig med en nøjagtig oversættelse, hvis det skønnes påkrævet. Er dog enig i at det er forståeligt fra linket.
Mvh
Erik Andersen

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Erik! Zullen wij misschien met elkar kunnen praten ?

Dernæst, jeg må have krisehjælp! denne tråd handler lidt om dyremishandling også, hvad der naturligvis ligger os alle fjernt.
Jeg hader rotter. I går morges sad der en rotte i min trådfælde, jeg skulle lige ud at spille lidt musik i et par timer og tænkte, der var en mejsekugle i fælden og den stod inde i et frostfrit drivhus, så den må vente til jeg kom hjem med at blive serveret for hunden.
Da jeg kom tilbage 2 timer senere var rotten der selvfølgelig stadig, men rundt omkring i fælden lå 8 døde nyfødte rotteunger.
Det har jeg det rigtig dårlig med  !!!!!
Hilsen
Peter