Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad synes i om dette hønsehus?  (Læst 12405 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Hvad synes i om dette hønsehus?
« Svar #15 Dato: 05 April , 2010, 09:41 »
Jeg har et noget lignende, brugte det i starten som skrukkehus, men en overgang boede der 1,2 silker i det og nu bor der 1,1 dværgkochin. Lågen står næsten altid åben - og så har de udgang til hele haven. De er der kun om natten eller når der skal lægges et æg. Til meget få og meget små høns - og med udgang til meget mere plads, synes jeg godt det kan forsvares - f.eks. til begynderen der ikke vil investere det helt store. Eller som ekstra hus, skrukkehus m.v.
Mvh Marianne

Offline Lyysa

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 05 April , 2010, 14:10 »
Lige netop Susanne. Det var også det vi tænkte, og så kom vi i gang med høns på den måde.
Og nu siger vi, hellere få små høns på små arealer, som har det godt, end ingen høns! ;D
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #17 Dato: 05 April , 2010, 14:50 »
Jeg har sådan et lille hus, og jeg bruger det ikke til noget, for jeg tør ikke have nogen boende i det midt på græsplnen, det er jo bare et skub, så vælter det og beboerne bliver spist.... Det blev købt til datterens marsvin som ude bur om dagen, men de kom ind i sikkerhed om natten.....

Jeg har et legehus fra Silvan der nu har stået sin prøve med ænder, gæs, høns, og kyllinger, efter at have været ungernes legehus,,, det er nu 15 år gammel og er endda flyttet fra Rødovre til Karise,,,, nu er det ved at være lidt træt, men en liste her og der, og et nyt dørhængsel så kan det igen,,,, så jeg kan anbefale et billigt legehus, feks. fra jem og fix

Der er plads til 10 store høns og en hane,,,, der kan være sidepinde i den ene side og redekasse i de anden, og stadig god gulvplads til en kedelig regnvejrsdag.......
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn