Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Antal høns?  (Læst 5432 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Antal høns?
« Svar #45 Dato: 14 Januar , 2010, 19:25 »
Der kan du bare se " Bettina " sammen er vi stærke " Så " længe vi bor på landet.
Ja det er skønt. ;D Så kan jeg jo godt udvide bestanden lidt til sommer ;D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #46 Dato: 14 Januar , 2010, 19:35 »
Ja, det er ganske kompliceret dette her og tungen skal holdes lige i munden.

Der er nemlig 3 registreringer der snakkes om her og de har IKKE noget med hinanden at gøre

1. kommunen som beskæftiger sig med miljøforhold (lugt-gødning etc) og der er grænsen åbenbart forskellig fra kommune til kommune og svinger fra 30 stk og opad..

2. CHR-register som er FVST område. Her er grænsen fast og ligger på 100 stk. fjerkræ (kyllinger, høns, ænder etc) Hvis du har over denne grænse så skal du være i CHR og have taget blodprøver jævnligt etc. Sælger du konsumæg så skal du også være i dette selv om du har mindre end 100 stk.

3. Det link som Egon kom med og som også er FVST og i tilfælde af sygdomsudbrud. Her er det frivilligt og intet med antal eller andet. (Jeg er dog ikke sikker på at FVST bruger det længere, for det er længe siden at de har reklameret for det)

MHT erhvervsmæssigt dyrehold og registrering, så er det vist nødvendigt at ringe til sin egen kommune, i og med at reglerne er forskellige.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 14 Januar , 2010, 20:03 »
2. CHR-register som er FVST område. Her er grænsen fast og ligger på 100 stk. fjerkræ (kyllinger, høns, ænder etc) Hvis du har over denne grænse så skal du være i CHR og have taget blodprøver jævnligt etc. Sælger du konsumæg så skal du også være i dette selv om du har mindre end 100 stk.
Så hvis jeg har en stor flok høns og får kyllinger, og der i forbindelse med overskrider græsnen og kommer op på eksempelvis 110 alt i alt, men hvor antallet af voksne dyr er under 100, så skal der taget blodprøver?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #48 Dato: 14 Januar , 2010, 21:08 »
Se der kom den med de tre dyreenheder igen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 14 Januar , 2010, 21:14 »
Det her er altså bare umuligt at gennemskue syntes jeg!  ???
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #50 Dato: 15 Januar , 2010, 09:20 »
Ja, det er ganske kompliceret dette her og tungen skal holdes lige i munden.

Der er nemlig 3 registreringer der snakkes om her og de har IKKE noget med hinanden at gøre

1. kommunen som beskæftiger sig med miljøforhold (lugt-gødning etc) og der er grænsen åbenbart forskellig fra kommune til kommune og svinger fra 30 stk og opad..

3. Det link som Egon kom med og som også er FVST og i tilfælde af sygdomsudbrud. Her er det frivilligt og intet med antal eller andet. (Jeg er dog ikke sikker på at FVST bruger det længere, for det er længe siden at de har reklameret for det)

MHT erhvervsmæssigt dyrehold og registrering, så er det vist nødvendigt at ringe til sin egen kommune, i og med at reglerne er forskellige.

Tak Finn - den forklaring manglede jeg!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.