Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: fra burhøns til urhøns.....  (Læst 7720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rico

• Passiv bruger
fra burhøns til urhøns.....
« Dato: 05 Januar , 2010, 10:01 »
Hej...igen

Jeg fandt denne side som en god fiskekammerat har lavet. www.signalhorn.dk/burhoens.htm
Det er et interesant forløb han har skildret og når vi nu er nogle der er lænket til vores hjem
på grund af sneen er den helt sikkert et kig værd

Rico

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: fra burhøns til urhøns.....
« Svar #1 Dato: 05 Januar , 2010, 10:06 »
Hej Rico

Signalhorn er skam også en af de trofaste brugere af denne side :) Men den er nu altid et besøg værd hans side :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rico

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Januar , 2010, 10:10 »
Der kan man bare se :) ikke lige det navn jeg kender ham under :)
Jeg kan dog lige indskyde uden for emnet, at mine tanker og ønsker for et hønsehold har
ændret sig kraftigt siden jeg startede her på forum :)

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Januar , 2010, 10:11 »
Det er du slet ikke alene om ;) Det griber om sig det skidt ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Januar , 2010, 10:26 »
@ rico : fra hvad til hvad , har det ændret sig ? Bare nysgerrig .......Og jeg er nok ikke den eneste !
Vi skulle bare have æg - og en kylling til grillen i ny og næ .. Men så kom "hønsenet" : æg er ikke bare æg , araucana på matriklen , takket være Berit , Marianne Vedel og Linda ! Så blev konen forelsket i silkerne ! Så kom LU - siden har der hersket kaos i min lille hjerne : jeg har bygget forkert og er noget ramt af australorps . Jeg mente en rugemaskine var noget pjat - nu står der en køleskabs ruger i fyrrummet sammen med en motor klækker  :D
Nope - jeg er ikke ramt af hønsefeber ................ <H <H <H

dunhjernest
hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Rico

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 Januar , 2010, 10:42 »
jamen siden mit første indlæg ang. Italienere, har jeg revideret ideen om kun at ha' en Race.
Nu er det jo en blanding af æg, og min datter Rigmor der gør at jeg gerne vil ha' høns igen.
Så derfor tror jeg at en ordentlig blanding af alle mulige racer vil være sjovere for Rigmor, end
en flok på 10 hvide høns. Så kan man jo sige at undskyldningen for at få en masse forskellige
slags ikke er min  ;D

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 Januar , 2010, 10:56 »
Det kan jeg følge dig i , det soveværelse og den løbegård der er bygget forkert bliver til mit sammenrend af fjerkræ til selvforsyningen - og løbegård for kyllinger af den race jeg måtte beslutte mig for. Så det bliver her Houdini og co. , sammen med hellevad og kochin (indtil videre ) skal slå deres folder ........
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Rico

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 Januar , 2010, 11:18 »
Ja efter jeg læste om Orpington blev jeg helt blød, jeg har haft dem for mange år siden og dengang
var de en fornøjelse, rolige, tamme helt igennem hyggelige. Og efter at ha' set og læst om mange andre racer
er jeg blevet meget nysgerrig.
« Senest Redigeret: 05 Januar , 2010, 11:20 Fra Rico »

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #8 Dato: 05 Januar , 2010, 11:33 »
Ojjjj, hvor er jeg misundelig på al jeres plads og på jeres ret indforståede bofæller. Grunden til at jeg ikke har lavet vores have om til dyrenes gård er, at min mand ikke mener det er vejen frem. ;)

Vi (jeg) har de 5 damer i legehuset i haven. Og det antal skal vist mere eller mindre overholdes, kan jeg godt fornemme.

Dog har jeg jort det HELT klart at vi under ingen omstændigheder kan undvære at ruge kyllinger ud til foråret. Ungerne elsker det, jeg elsker det og manden kan da heller ikke stå for dem.

Men jeg må hellere holde mig til én race og stille mi tilfreds med det. :)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Rico

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 05 Januar , 2010, 11:58 »
Nu bliver det heller ikke lavet om til et hønseri herhjemme :) men en flok på en 10 stykker skal der være plads til.
Men der har jeg nu også på fornemmelsen, at der godt kan blive et bredt spektre inden for høns der.
Er der nogle racer man bare skal ha' når man har børn? jeg vil gerne vælge silkehøns fra selv med det samme :)
jeg ved de er sjove, men jeg er bare ikke deres største fan :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 05 Januar , 2010, 12:01 »
Stinne, selv mænd kan rammes af hønsefeber via deres koner *f (bare spørg Søren)
Så til trods for at han ikke var til at hugge eller stikke i for et år siden mht. større hønsehus, har jeg altså lige fået et nyt STORT hus i fødselsdagsgave med FIRE stammerum og hønsegårde til af ham *p
Det står her ikke endnu, men lige så snart kong Frost trækker sig, så gør det, det er næsten bygget færdigt; jeg har en god hønseven, der bygger det for mig. *y *y *y
Rico dine børn, og måske også din kone, vil måske synes det er sjovt med æg i mange farver f. eks. turkis araucana æg eller mahognibrune maran æg?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Rico

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 05 Januar , 2010, 12:10 »
de er helt sikkert med på listen, konen troede det var fis da jeg fortalte om de grønne æg :) men 2 af hver der, så har vi
4 høns, så mangler jeg bare lige 6 høns og en hane:) et par orpington'er tror jeg også der bliver....

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 05 Januar , 2010, 14:34 »
Ja, ti høns skal man ha´..........til at starte med !!  :D
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 05 Januar , 2010, 15:29 »
Ja du skal have en brahmahøne. Den er stor, men mere tålmodig høne skal man lede længe efter :) meget nem at gøre tam og så er de bare flotte.
Wyandot fåes i alle regnbuens farver, så find en i en sjov farve også :)
Og sidst men ikke mindst, du skal have en nøgenhals, fordi den er så særegen og grim at man ikke kan lade være med at elske den :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rico

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 05 Januar , 2010, 15:47 »
Jamen dog det ender med jeg skal bruge hele stalden. Nej mon ikke 10 og en hane kan gøre det. De bliver jo til flere
stille og roligt.