Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Italienere som begynder høns?  (Læst 13077 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rico

• Passiv bruger
Italienere som begynder høns?
« Dato: 03 Januar , 2010, 08:48 »
Hej...

Jeg har planer om at starte et hønsehold op i det nye år. Jeg har haft høns i min spæde ungdom og lige fra barnsben har jeg haft høns
og duer omkring mig, så efter jeg er blevet far og fået pladsen til det har jeg fået lysten til at starte op igen.
Jeg har haft Dværg Wyandotter :) som så mange andre, Dværg Faverolles, Store Gule Orpington og Røde Amerikanere, min egen
Far havde Hvide Italienere, og det er her jeg gerne vil spørge, om de kan bruges når man starter et hønse hold op igen (efter mange år godt nok).
Jeg har Masser af plads både ude og inde, og volieren er ikke lavet endnu men er godt klar over der skal være højt til overkanten:)

på forhånd tak
godt nytår

Rico

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Italienere som begynder høns?
« Svar #1 Dato: 03 Januar , 2010, 09:46 »
Hej Rico og velkommen til forum :)

Med den baggrund du beskriver du har vil jeg nu ikke helt betragte dig som begynder :) Du har haft høns før og du kender til den race du gerne vil have.
Min gamle afdøde morfar havde også hvide italinere og røde (amerikanere eller italinere det ved jegikke)
Jeg skal nu forsøge at ruge 10 brune ud her om en uges tid.
Jeg syntes bare du skal se at komme igang :) Og børn og høns er altså en freeeeeeeeemragende cocktail :)
mvh
Wanda
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #2 Dato: 03 Januar , 2010, 11:09 »
Hej Rico - og velkommen til.

Helt begynder er du da vist ikke. ;) Det eneste jeg vil advare dig imod er, at både hønseholdet og dette forum højest sansynligt bliver vanedannende. :D

Ud over det er det da bare at springe ud i det...

Mht. racerne får du sikkert en masse forslag på gode store æglæggende racer her på forum. Held og lykke.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #3 Dato: 03 Januar , 2010, 11:38 »
Velkommen til Rico  <I
Det lyder da som en rigtig god ide med hvide Italiener, de lægger gode æg det meste af året.
Børn og høns giver mange glæder i hverdagen så start du kun op med høns igen,,,,,  <J  men det har med at gribe om sig med alle se smukke racer der findes. sååååå  <A lav nu hytten så den stor nok  *e  Der kunne jo komme kyllinger  !a

Linda
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Rico

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Januar , 2010, 12:06 »
Uha efter jeg har skrevet mit indlæg, har jeg kigget lidt rundt på forummet og læst hvad folk har skrevet om lige netop deres høns.
Og jeg må her indrømme at efter jeg har læst de mange indlæg om Orpington, kan jeg kun nikke genkendende og komme helt til at
savne de rare klumper.
Jeg husker dem som næbbet i jorden rumpen i vejret også ellers bare afsted.
Plads har jeg nok af, jeg bor på landet og lige ved siden af huset har min svigerfar en nedlagt stald : )

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #5 Dato: 03 Januar , 2010, 12:09 »
Nåååårh Rico, men så har du jo plads til flere forskellige racer.  ;)
Det gør jo det hele meget nemmere - eller gør det. ::)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Rico

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 Januar , 2010, 18:42 »
Ja for hulen inden længe må svigerfar køre alle maskiner, plove og vogne udenfor... Valget bliver svært når man læser om alle de fine befjedrede
venner der er rundt omkring.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 03 Januar , 2010, 19:36 »
Velkommen på forum, Rico  :D
Held og lykke med dit hønsehold, spørg endelig løs, hvis der er noget, vi kan hjælpe dig med  <:
Du er vel nok heldig du har al den plads, jeg er sleeeeet ikke spor misundelig  ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 03 Januar , 2010, 22:03 »
Velkommen her - genstarter  ;D

Det er bare at klø på , og passe på : de stjæler dit hjerte gør de  ;D
Jeg har også masser af plads - alligevel er det lykkedes mig at bygge forkert i forhold til behovet lynsnart ændrede sig , det er simpelthen SURT er det !
Jeg skulle baaare lige have høns der lagde æg til husholdningen : fint : soveværelse og når jeg nu har godt om plads : en ordentlig løbegård ! Det var så det , meeeen , så kom dette forum " i vejen " , det resulterede i at Houdini og co (araucana - nok ikke det mest alm at starte med  ;D ;D ) indtog matriklen. Så mødte jeg mortends , vi indtog LU - og nu er der bare slet ikke noget af byggeriet der passer til mine nye ideer ......  Glemte jeg at nævne konen i mellemtiden er blevet silke "gal" ?
Det ender med jeg bygger noget andet , et andet sted og lader den store løbegård blive helliget det selvforsynende aspekt og opvækst gård ...
Så byg for alt i verden med omtanke - feks moduler og skillerums system !?

dunhjernest
hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?