Historien har også været i, så vidt jeg husker Dyrenes Beskyttelses blad, tror faktisk stadig jeg har bladet liggende. Det sætter jo produktonshønseproblematikken endnu mere i perspektiv, for tænk hvad de små stakler må undvære i deres produktionsliv - det er til at tude over!
Ja med det i tankerne kan man slet ikke forstå at folk kan finde på at klage over, at andre har nogle høns!!!!
Jeg ved ikke, hvad folk egentlig tænker over i hverdagen, men jeg har jo haft julebesøg af familien bl.a. ex-mand med frue og her prøvede jeg, at fortælle om de genvordigheder nogle dyreejere bliver udsat for, netop omkring fjerkræet. Om alle de sindsyge love og forordninger der er o.s.v. Det var åbenlyst, at det ikke interesserede dem en disse, at selvom det bliver bragt i aviserne, ikke var noget der ville blive læst

Tværtimod synes de vist, at det var lidt underligt, at der i baggangen stod en kravlegård med kyllinger, når man nu har en stor stald og at de, hver gang de skulle på toilettet, måtte forbi dem

De syntes vist også at de lugtede lidt, men hvad po..... det gjorde de jo selv ude på toilettet

For rigtigt mange mennesker er fjerkræ ikke noget, der tages alvorligt, det er blot et produkt og det er virkelig sørgeligt, at det kun er synd for nogle dyr, men ikke for andre.
For da det kom til hundene, var det straks noget andet, jeg havde sat dem i vores store udstillingsbure i selvsamme baggang, for jeg gad ikke al den tiggen om mad, renden ind i juletræ, hoppen op af de pæne byboers tøj o.s.v. og da selvsamme byboere ikke kan lade være med, at give dem ved bordet, var det løsningen, men DET var i hvert fald mega synd!!!!!
Det skal tilføjes at hundene jo selvfølgelig var med udenfor og i stalden hos de andre dyr som de plejer, det var blot indetiden der var ændret lidt.
Til gengæld blev stolen diskret håndbørstet en ekstra gang, der hvor kattene havde ligget
Sådan er der stor forskel på, hvad der er synd i folks øjne.
Lidt udenfor debatten, jeg ved det godt, men blot et billede på, hvor svært det kan være er at råbe folk op.
VH Gunni.