Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: plukker hendanden  (Læst 10935 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: plukker hendanden
« Svar #15 Dato: 28 December , 2009, 22:57 »
Lise.

Sådan et skravl tror jeg var endt i suppegryden med det samme, eller måske blot smidt ud (efter aflivning). Men de er da godt nok kommet sig fint må jeg sige.

Nåhrrr.... Alle skravl fortjener en chance her i livet. Siger hende der selv var lidt skravlet ved fødslen. ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 28 December , 2009, 23:14 »
Men De er da godt nok kommet Dem fint må jeg sige.

Det er vist helligbrøde at ændre i Citater. Men målet helliger midlet som man siger. Nu må du ikke  *r
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 29 December , 2009, 06:23 »
Carsten, jeg kom til at tænke på, at du måske kan have glæde af at se Johans (Signalhorns) hjemmeside, der kan du se, hvordan høns, der har haft hang til fjerpilleri pga. kedsomhed, kan ændre adfærd (og udseende) fuldstændigt:
http://signalhorn.dk/burhoens.htm
Jeg bliver altid selv så glad, når jeg kikker på hans side (du skal bruge Explorer og ikke Firefox for at kunne se videoklippene).
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
« Svar #18 Dato: 29 December , 2009, 10:27 »
Tak, for et helt fantastisk link, Marianne  /o

En gribende fortælling fra virkeligheden, med yderst flotte billeder!!!  *h
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 29 December , 2009, 11:35 »
Historien har også været i, så vidt jeg husker Dyrenes Beskyttelses blad, tror faktisk stadig jeg har bladet liggende. Det sætter jo produktonshønseproblematikken endnu mere i perspektiv, for tænk hvad de små stakler må undvære i deres produktionsliv - det er til at tude over!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
« Svar #20 Dato: 29 December , 2009, 12:01 »
Lige netop, Marianne!!! En skændsel uden lige, at vi behandler dyr sådan. - Helt rørende at se hvor hurtigt de skifter adfærd, under de rette forhold. - Vi mennesker burde skamme os over at det stadig foregår, i snart 2010 ... jamen altså  :'(
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 29 December , 2009, 19:47 »
Lise.

Sådan et skravl tror jeg var endt i suppegryden med det samme, eller måske blot smidt ud (efter aflivning). Men de er da godt nok kommet sig fint må jeg sige.
Overhovedet ikke tale om suppegryde her.  Jeg havde ledt efter lyse sussex i lang, lang tid (og plaget Susanne Hansen næsten til døde) så jeg var himmel henrykt for at få de tre, og de er da også flotte nu.  Der er kun to tilbage, den ene er død, men ikke af fjermangel!  ;D
PS Tak for at du synes, jeg er kommet mig fint (i det rettede citat) - men jeg troede, vi var dus.  ::)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #22 Dato: 29 December , 2009, 20:53 »
Jeg ville lade dem komme udenfor! Hvor meget er "meget plads" indefor? Hvis du lukker dem ud, skal de nok vende tilbage, når det begynder at blive mørkt. Prøv at lukke dem ud om eftermiddagen, så får de lige et par timer, til at starte med :)

Overhovedet ikke tale om suppegryde her.  Jeg havde ledt efter lyse sussex i lang, lang tid (og plaget Susanne Hansen næsten til døde) så jeg var himmel henrykt for at få de tre, og de er da også flotte nu.  Der er kun to tilbage, den ene er død, men ikke af fjermangel!  ;D
PS Tak for at du synes, jeg er kommet mig fint (i det rettede citat) - men jeg troede, vi var dus.  ::)

Hold da op, en forandring! Hvad var der sket med fjerene? Det kan vel ikke være fældning, der er så voldsom??

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 29 December , 2009, 21:07 »
@ Lise
Komplimenter kan ikke gives for ofte og det skader heller ikke hvis de rammer lidt bredt. :D
Det 'rettede' citat var egentlig stilet til Lenes kommentar om at hun selv havde været lidt skravlet. Og dis formen blot for ikke at skulle rette for meget i citatet. ;)

Men er da glad for at en Lollik kan sende en kompliment til en anden Lollik. Je' stammer derne'e fra, selvom det efterhånden er mange år siden jeg emigrerede.  
« Senest Redigeret: 29 December , 2009, 22:09 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #24 Dato: 29 December , 2009, 22:17 »
@ Lise
Komplimenter kan ikke gives for ofte og det skader heller ikke hvis de rammer lidt bredt. :D
Det 'rettede' citat var egentlig stilet til Lenes kommentar om at hun selv havde været lidt skravlet. Og dis formen blot for ikke at skulle rette for meget i citatet. ;)

Men er da glad for at en Lollik kan sende en kompliment til en anden Lollik. Je' stammer derne'e fra, selvom det efterhånden er mange år siden jeg emigrerede. 
Nu røg jeg altså af i svinget............ Rettet i citatet ?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #25 Dato: 29 December , 2009, 22:21 »
@ Lene

Sammenhold din besked fra i aftes kl 22:57 med min besked fra i aftes kl 23:14. Så tror jeg du ser sammenhængen. ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 29 December , 2009, 23:37 »
@ Lise
Jeg syntes heller ikke, jeg var kommet mig særligt meget i de sidste 25 år.  :D :-[ ::) :P :'(
... og jeg er iøvrigt første generations indvandrer her på Lolland, men altid stolt af at blive kaldt lollik (man forsøger jo at integrere sig).  Det tonefald, der følger ordet københavner her på lag er ikke smigrende.  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #27 Dato: 29 December , 2009, 23:45 »
Det tonefald, der følger ordet københavner her på lag er ikke smigrende.  ;D

Nej det vil jeg tro på. I min tid, for år tilbage, var disse sære mennesker der kom ned fra 'Køvnhavn' nogle storsnudede verdensmennesker, der syntes at have opskriften/løsningen på alt.
Og i forhold til lokalbefolkningen på Lolland for sådan ca 30-35 år siden, så havde de sgu egentlig nok også det.  *g
Omend jeg ikke er så glad for at indrømme det.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 29 December , 2009, 23:55 »
De lolliker, jeg kender, er i hvert fald ikke bagud med noget som helst.  /o Ingen kan bage og lave mad og holde hus som de lolske damer her omkring - bestemt ikke jeg.  Men der er snart flere tilflyttere end ægte lolliker her, en invasion af folkepensionister.  8)
Venlig hilsen
Lise Kirk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #29 Dato: 30 December , 2009, 10:57 »
De lolliker, jeg kender, er i hvert fald ikke bagud med noget som helst.  /o Ingen kan bage og lave mad og holde hus som de lolske damer her omkring - bestemt ikke jeg. 

Du er nu altid så ydmyg, Lise *l