Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: madrester til æggelægning høns  (Læst 13213 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: madrester til æggelægning høns
« Svar #15 Dato: 29 December , 2009, 18:23 »
Velkommen her m&m og jokeren !
Houdini og co er i disse dage lidt anderledes end de plejer at være - jeg fik hold i omkring 30 kg hvede - som jeg begyndte at give sammen med køkkensnasket ( som de a l t i d æder først ) , men nu har hveden første prioritet , så går de lidt rundt efter den er ædt i håb om jeg lige forbarmer mig og giver dem en sjat hvede mere ... Dybt fornærmede går de så igang med snasket , når enten sulten eller fornuften vinder.
Een ting er sikkert : de har smagsløg og favoritter - som vi ... Glæd jer - i bliver aldrig "kloge" på jeres høns ....
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: madrester til æggelægning høns
« Svar #16 Dato: 29 December , 2009, 21:40 »
Hvis vores madrester er for klistrede eller for "våde" f.eks. suppe (som de ELSKER!) - så blander jeg bare havregryn i indtil det ikke længere er klistret eller vådt.  /o

Den fidus bruger jeg også.... de billige havregryn fra netto !
For nogle år tilbage kunne man købe foder ris til en nogenlunde fornuftig pris, dengang kogte jeg madrester med disse ris. Det virkede også godt !

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: madrester til æggelægning høns
« Svar #17 Dato: 29 December , 2009, 22:14 »
jeg fik hold i omkring 30 kg hvede - som jeg begyndte at give sammen med køkkensnasket

Hvad plejer du at bruge som hovedfoder? Har du ikke mulighed for at købe hvede hos en landmand?
Mvh
Erik Andersen

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: madrester til æggelægning høns
« Svar #18 Dato: 29 December , 2009, 22:35 »
@pilegården.  Det er lidt underligt med at bo på landet , alle her laver majs ! En kollega har lige formidlet kontakt til hendes far og han har byg ( og holdt fjerkræ på byg i 50 år  ;D ) , desuden får jeg snart hvede af ham jeg fik de 30 kg ved - så det lysner mht billig foder. De forskellige korn og foderstof bikse ved godt hvad de vil have for sagerne.

Nogen der har erfaring med fjerkræ og byg ?

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: madrester til æggelægning høns
« Svar #19 Dato: 29 December , 2009, 22:37 »
Hjemme hos mine forældre fik høns og ænder hovedsagligt valset byg. Det var nemlig også det køerne fik, og det havde vi fra vores egne marker, så det kan sagtens lade sig gøre.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)