Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: A.  (Læst 1966 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lugovets

• Gæst
A.
« Dato: 27 December , 2009, 14:38 »
A.

« Senest Redigeret: 08 December , 2010, 11:23 Fra lugovets »

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Sv: Transport af fjerkræ mellem landsdelene.
« Svar #1 Dato: 27 December , 2009, 15:10 »
Tjae , det bliver nok ikke nemt ! ?
Et eller andet system havde da været pragtfuldt i denne uge - jeg gik da glip af sussex   :P
Ofte er tilbudet der jo her og nu ,og selv om Danmark er lille - skal logistikken jo gå op i en højere enhed !
Nå , lad os se hvad der sker på tråden her !

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene Andersen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 27 December , 2009, 17:17 »
Det lyder da som en rigtig god idé  :)

Jeg kunne godt have tid en gang om ugen eller en gang hver 14. dag, men det skal helst være i dagtimerne/først på aftenen.
Jeg har også rigeligt plads i bilen.

Hvad prisen bliver, ja det er lidt sværere at regne på, for hvor er der behov for stoppesteder?
Mange hilsner Lene :-)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 27 December , 2009, 17:31 »
Jeg tror ikke det bliver nemt,og jeg vilså nødig være den der maler fanden på væggen.Men sidst jeg regnede på det så koster en tur over storebælt tur/retur omkring 1100 kr.(foruden de vel omkring 6-8 timer alt efter hvor meget der skal snakkes undervejs ;) ) Disse penge skal jo dækkes ind af dem der har brug for servicen.
Så skulle vi måske søge efter en vognmand/Chauffør der tager turen aligevel, og som på denne måde kunne tjene en lille skilling udenom en vis ......far. :)
Ind til videre syntes jeg jeg kan fornemme at  der rigtig mange gange bliver løst div. logistik problemer :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #4 Dato: 27 December , 2009, 18:00 »
Kunne man ikke lave en slags opslagstavle, hvor medlemmer kan annoncere køreture, når de alligevel skal på landevejen. Så kan de, der ligger logisk i forhold til køreturen byde ind med ønsker om transport. Hvis man nu arrangerer det, så de, der skal af med fjerkræ/æg, kører ud til et aftalt mødested på ruten, er der ikke meget besvær ved det. Og samme ordning, når de skal afleveres. Så kan chaufføren aflevere til mange, uden at der går alt for lang tid, af hensyn til fuglene.
Johan Gadegaard

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 December , 2009, 18:19 »
den idé som signalhorn fremlagde lyder for mig som den mest realistiske.  /o
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 December , 2009, 18:22 »
Jeg tror også at transport af fjerkræ landsdelene i mellem, skal foregå lidt på hobbyplan når nogen køre alligevel, en solobil (f.eks. en mindre kassevogn) fra Kbh. - Ålborg og retur, med to tre stop under vejs vil beløbe sig til 4,500 - 5,500 kr incl. bropenge og moms, DER skal fragtes nogen dyr for at holde prisen nede for det enkelte dyr, hvor mange vil f.eks. betale 500 kr. for at få fragtet èt dyr fra Ringsted til Århus ?

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #7 Dato: 27 December , 2009, 18:26 »
Kunne man ikke lave en slags opslagstavle, hvor medlemmer kan annoncere køreture, når de alligevel skal på landevejen. Så kan de, der ligger logisk i forhold til køreturen byde ind med ønsker om transport. Hvis man nu arrangerer det, så de, der skal af med fjerkræ/æg, kører ud til et aftalt mødested på ruten, er der ikke meget besvær ved det. Og samme ordning, når de skal afleveres. Så kan chaufføren aflevere til mange, uden at der går alt for lang tid, af hensyn til fuglene.

Ja det er jo gerne sådan det foregår herinde, men en super ide med en opslagstavle, men er der ikke noget med det inde i efterlyses eller noget? Kan ikke huske det. :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 27 December , 2009, 20:21 »
Idéen er god nok - men der er nok ikke noget økonomi i det - det er desværre ikke gratis at køre eller for den sags skyld eje en bil.

Og når folk ikke vil betale så meget for selve fjerkræet, så tror jeg bestemt heller ikke at de vil betale særlig meget for at få dem kørt.

Jeg tror heller ikke at der marked for sådan en tur engang om ugen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #9 Dato: 30 December , 2009, 21:20 »
Lestat@
Nej, den med en "autoriseret" vognmand bliver nok lidt pebret og problematisk.

Men en decideret opslagstavle til hønse-samkøring synes jeg er en god idé. Og lidt mere overskueligt hvis det har sin egen afdeling her på forum.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 30 December , 2009, 21:23 »
Helt bestemt, jeg har mange gange haft fjerkræ med rundt i det ganske land.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 Januar , 2010, 21:41 »
man kunne måske lave en gruppe herinde som hedder transport, og så kan folk tilmelde sig? alt efter om de kører eller mangler transport? ja sådan en opslagstavle  /o

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #12 Dato: 03 Januar , 2010, 23:48 »
God ide. Jeg har familie og venner i det meste af landet, så jeg kommer en del rundt i løbet af året, men jo ikke på faste tidspunkter. Jeg har før skrevet i kommentarboksen, når jeg skulle på længere udflugter, men det ville da være nemt at tilbyde sine ydelser i et fast emne. (Og modtage samme. ;) )
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Katja

• Passiv bruger
  • med grøn ægge kullllller
« Svar #13 Dato: 05 Januar , 2010, 10:58 »
Ja sådan en opslagstavle vil være perfekt, lige som sådan en med lidt mere mørk blå, der blev stående for oven, (er meget inde i computer udtryk ik?) når man trykker ind i feks Hyggesnak.
så kunne man sætte tid og steder ind, det vil være fantastisk, så er det let at gå til, og man kan lige tjekke ruter når man ser en fantastisk høne /o
det er da en nødvendighed. ;)
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #14 Dato: 05 Januar , 2010, 11:02 »
Det ser ud til en del medlemmer af forum synes odt om idéen.

Hvad siger admin.?  ???
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)