Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mit nye hønsehus  (Læst 78095 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #60 Dato: 27 Februar , 2010, 11:03 »
Du kan jo selv regne det ud, for alt efter hvilke materialer man vælger, om det skal være isoleret osv. det er jo mange personlige valg, og der kan være mange forskellige grunde til valgene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #61 Dato: 27 Februar , 2010, 12:20 »
Ja , alle de personlige tilvalg og fravalg , er jo det der gør hobbies spændende  ;)

Min kæbe slæber da også hen ad jorden , når jeg ser så flotte konstriuktioner som Mariannes og andre som findes på galleriet herinde eller på www.  Så aflurer jeg nogle af ideerne og prøver at få dem implemeteret i min måde at bygge på med alt godt fra dba & gog , klunset på lossepladsen og ved de lokale virksomheder.
Indtil videre har jeg brugt skideplader til kostalde , døre og træ fra renovering af plejehjem og træplader fra Skive rådhus. Lige nu har det mange farver og knap så flot , men det fikses med svenskrød / sort plus en omgang kalkning  ;D

Altsammen tilvalg og fravalg  ::)

Hvordan er jorden Marianne - kan vi komme igang ?

kh              jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #62 Dato: 27 Februar , 2010, 12:38 »
Jan. Du er velkommen til en kop kaffe, hvis du har lyst, så må vi se om det kan lade sig gøre, tøvandet trækker i hvert fald ned i jorden.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #63 Dato: 27 Februar , 2010, 17:12 »
Jeg tror ikke at der er meget frost i jorden, sneen har ligget som en vintermåtte og lunet jord og planter.

Det er sådan set bare og kridte træskoene og fatte spaden, god arbejdslyst  ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #64 Dato: 27 Februar , 2010, 17:58 »
I dag har Søren gjort i at fjerne den gamle hønsegård, han blev ikke helt færdig. Men han skulle gerne nå det sidste i morgen *k, så skal det lille røde lige flyttes nogle meter, og endelig skal stolpefødderne i. Hvis det sætter i med frost senere på ugen er det ikke noget problem, for så skal vi ikke gå i smadder, når det nye skal sættes op. Jeg håber sådan, han når det, for han rejser til Indien i nærmeste fremtid.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #65 Dato: 27 Februar , 2010, 18:15 »
Lån alt, hvad du kan finde af arbejdslamper i området ;D. God fornøjelse med projektet - det ser flot ud!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #66 Dato: 27 Februar , 2010, 18:24 »
Christina, her har du stolpefødderne, disse er med det der hedder L-beslag, så findes der også U-beslag. L-beslag har kun en "gaffel", der stikker op, U-beslag har to.
Det meste af cementdelen skal så i jorden.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #67 Dato: 27 Februar , 2010, 20:51 »
Hold da op, nogle ordentlige bamser!! :o De virker som noget ordentlig kram! :) Hvad koster sådan en? Jeg har nemlig selv overvejet disse, som en tømrer anbefalede mig:

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Park-basic-stolpespyd-galv_77184

Troede det var dem du havde i tankerne... Ved ikke helt hvad der er bedst... ???

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #68 Dato: 28 Februar , 2010, 05:47 »
De koster kr. 100 hos jem & fix og kr. 130 hos Stark. Det er, hvad vi har i byen, og jeg ville ikke køre land og rige rundt. De er tunge som et ondt år, jeg kan slet ikke løfte dem. Dem jeg har købt er så vidt jeg ved de største, der fås = 80 cm, de findes også i andre størrelser.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #69 Dato: 28 Februar , 2010, 07:37 »
Åh, nu bliver jeg i tvivl om det alligevel er bedst med sådan nogle du har valgt...! Typisk! :D

(De har også de dér spyd i Stark -vi har nemlig ikke nogen Silvan i Ringsted :))
« Senest Redigeret: 28 Februar , 2010, 07:39 Fra Christina »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #70 Dato: 28 Februar , 2010, 07:55 »
Christian, jeg tror, de står godt fast, når først de er i jorden, fordi de jo er bredest forneden.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #71 Dato: 28 Februar , 2010, 08:12 »
Jeg kender en som har bygget hønsehus til 150.000 kr.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #72 Dato: 28 Februar , 2010, 10:22 »
Marianne jeg spurgte kun fordi jeg så vidste hvor meget jeg skulle spare op ;D

Jeg har med egne øjne set et fantastisk hønseslot til omkring de 100k. /o

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #73 Dato: 28 Februar , 2010, 19:35 »
Så skete der lidt i dag. Det lille røde hønsehus blev flyttet, og den gamle hønsegård revet ned. Det anfægtede ikke de gråstribede marantøser, de gik begge ind i huset for at lægge æg, selvom gården var væk, den første lå på reden, mens huset blev båret nogle meter, og den anden gik senere ind og leverede sit æg.  /o
Huller blev gravet - fire af de seks, for der var godt nok nogle store trærødder. Vi havde ALDRIG klaret det, hvis ikke Linda og Suni var kommet forbi, TAK til jer  <E <M. De sidste to huller skal vi nok få gravet, når det tør lidt mere, og så skal vi bare lige have bjælkerne på og vupti så kan huset stilles op.
Her til aften gik mine seje høns fint til ro i det lille røde hus, selvom det var flyttet. *p
Der er lidt flere billeder i mit galleri.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #74 Dato: 28 Februar , 2010, 20:28 »
Det var da hygge.  /o  Tak for kaffen  *p
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk