Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mit nye hønsehus  (Læst 96191 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Mit nye hønsehus
« Svar #45 Dato: 24 Februar , 2010, 09:45 »
Marianne, det kunne være super hyggeligt! :D.. Det må jeg jo lige se på. Under alle omstændigheder, så ser jeg det jo nok en eller anden dag :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 24 Februar , 2010, 22:20 »
Dejligt at mærke din entusiasme.....og, vil da lige sige god fornøjelse med gravearbejdet....håber i får tøvejr...her er der 60 cm frost...!!!   Krydser fingre for at foråret begynder i morgen.... /o
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #47 Dato: 25 Februar , 2010, 07:30 »
Kaj, jeg satser på at det tykke lag sne har virket som isolering, så jorden ikke er så frossen, vi fik i hvert fald muldvarpeskud midt på græsplænen for nylig, og der kunne Søren nemt grave i jorden under sneen med en lille graveske og sætte fælder (ja, han fangede den :D ).
Nu håber jeg bare, mine teorier holder stik.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #48 Dato: 25 Februar , 2010, 09:07 »
Du har da rigtig fået hævet overliggeren for hvordan et hønsehus skal tage sig ud  ;D

Kong frost skulle vist have spillet hans sidste stærke kort ud - i denne omgang - det har også holdt hårdt !
Hvis frosten ikke er helt af jorden i weekenden , er der jo efterhånden så lyst sidst på eftermiddagen , at vi bare kan få de spyds banket i jorden en hverdag.

Jordemoderkaffen , kan du få i næste uge - konen er gået helt amok her på vores 4 års bryllupsdag idag : familie til overnatning fra i aften uha uha .... Har fået : alt om høns af Jeremy Hobson og Celia Lewis i gave   ;D

kh
jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

GKV

• Gæst
« Svar #49 Dato: 25 Februar , 2010, 09:08 »
Det er vel nok flot!!!!! jeg kan forestille mig det i svenskrødt, tillykke med det.

VH Gunni.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 25 Februar , 2010, 12:27 »
Har du en arbejdstegning til hønsehuset, så man måske kunne få lidt ideér, Marianne ;)?

Jan, Tillykke med det :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Susanne

• Gæst
« Svar #51 Dato: 25 Februar , 2010, 13:08 »
Tillykke, Marianne med det flotte hus! /o

Hvis du føler dig som lykkens pamfilius, kan jeg sagtens forstå det. Gad iøvrigt godt selv at have sådan et stående i min have - allermest fordi jeg så kunne have flere racer - og ikke behøve at vælge.

Held og lykke med det - jeg glæder mig til at høre nærmere om dit forestående avlsarbejde!       <L

Offline Karla

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 25 Februar , 2010, 13:29 »
Fandt lige ind i galleriet. Det bliver super godt.
Jeg kan godt forstå du glæder dig. Det er jo en drøm.
Med venlig hilsen
Karla
0,55 Bovense øko
0.1 Bordercollie
0.1 Lækker kat

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #53 Dato: 25 Februar , 2010, 13:33 »
Tak for søde kommentarer  <E
Det er virkelig mit drømmehønsehus, og jeg tror det bliver SÅ godt.
Mikkel, jeg har den tegning, som jeg selv har lavet, men det er nærmest en skitse, som dog er lavet i målestok. Den kan du sagtens få en kopi af.
Jeg glæder mig, og jeg er måske det medlem her på forum, der har været allermest frustreret over så længe vinteren trækker ud i år.  /f
Men når man lytter til fuglene udenfor og ser på det, der spirer frem under sneen, samt bemærker dagenes længde, så er det ganske vist: Foråret er på vej  /4
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 25 Februar , 2010, 13:38 »
Den vil jeg rigtig gerne have en kopi af :D

Ja foråret er så sandelig på vej. Dryp dryp dryp lyder det udenfor vinduet!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #55 Dato: 25 Februar , 2010, 14:50 »
Heroppe i det nordjyske må vi desværre nøjes med at bemærke daglængden /d der ligger metervis af sne overalt og de lover mere i weekenden. Men jeg har en skrukhøne i hønsehuset og håber på at der kommer et par kyllinger om en 14 dages tid. Så må mor og barn i kælderen og bo :D og så skulle der godtnok gerne være kyllinge vejr når de skal ud igen ;).
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #56 Dato: 25 Februar , 2010, 14:50 »
Marianne hvad koster byggeriet iøvrigt? Det er SÅ flot /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #57 Dato: 27 Februar , 2010, 07:11 »
Uh, Johanne, det tør jeg slet ikke sige højt, for så har I alle beviset for at jeg er bindegal, når det kommer til mine høns.  *g
Men jeg ser med tilfredshed, at det stadig tør her til morgen og det har tøet hele natten, så jeg håber, at de stolpefødder kommer i jorden i weekenden.....det er jo bare seks små huller, ikk' *e
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #58 Dato: 27 Februar , 2010, 09:52 »
Marianne, kan du ikke tage et nærbillede af stolpefødder, og huset der er "sat i", da jeg selv skal lave hønsehus, og ikke orker at skulle støbe, hvis denne løsning er lige så god :)

Og så ved vi da godt at du er bindegal med dine dejlige høns :D Men vi vil gerne vide det alligevel! :D

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #59 Dato: 27 Februar , 2010, 10:45 »
Uh, Johanne, det tør jeg slet ikke sige højt, for så har I alle beviset for at jeg er bindegal, når det kommer til mine høns.  *g
Men jeg ser med tilfredshed, at det stadig tør her til morgen og det har tøet hele natten, så jeg håber, at de stolpefødder kommer i jorden i weekenden.....det er jo bare seks små huller, ikk' *e

*f
Jeg har det på samme måde med prisen på mit nybyggede hønsehus. Rasende dyrt ! men det ville trods alt være dyere at flytte for at få det.