Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad gør I?  (Læst 1297 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frida

• Gæst
Hvad gør I?
« Dato: 26 December , 2009, 13:21 »
Hej allesammen!
Nu er jeg bare nysgerrig, men hvad gør I i hønsegården <A? Nu har der jo efterhånden ligget sne i et stykke tid ;D, og mine høns går IKKE ud i sneen /d. Jeg har 2 høns der lægger æg, og det ynder de at gøre i deres "sommerhus". Troligt traver de ud i sneen, og over og lægge deres æg <P, og retur. Men de andre, uha, nej. De sidder bare i "hverdagshuset" og "gokker den af" *e.
Nu har jeg så gået og tænkt <A, om de ikke kommer til at mangle sten og skaller? Det plejer at blive givet i hønsegården, men nu er jorden jo fuld af sne <B.
Derfor er jeg begyndt at skrabe sne (i hønsegården). Jeg føler mig helt ærligt ikke rigtig vel forvaret /s, og spekulerer lidt over hvad naboer osv mon tænker *s
MEN HVAD GØR I ANDRE? Jeg er vel ikke den eneste i Verden, der skraber sne for sine høns, eller er jeg...........? *e
Uanset hvad. I ønskes alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår!

Offline mutti

• Passiv bruger
Sv: Hvad gør I?
« Svar #1 Dato: 26 December , 2009, 13:37 »
er så heldíg at have tag over noget af min hønsegård ,så der bevæger de sig godt nok ud.....men heller ikke længere
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #2 Dato: 26 December , 2009, 14:14 »
Jeg har også været ude og skovle sne for mine høns ;D Men ud, dét ville de bare IKKE, så længe der lå sådan noget farligt hvidt noget rundt om ::) Men jeg gennede mine ud alligevel hver dag, og så kastede de sig over mad, og skaller, hvorefter de i en linje gik ind i huset igen :D Så det endte med mad, skaller og vand inde i huset ::)

Heldigvis er sneen væk nu, så de kommer ud :)

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #3 Dato: 26 December , 2009, 15:03 »
Jeg lægger gran grene i et fint tæppe oven på snèen, så går de lystigt rundt uden at få kolde tær :D og alt det fodder og skalder de skal have må de tage i hønsehuset ;D og skulle det begynde at sne, er grenene lige til at ryste og lægge igen <L
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Tommy L Andersen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 26 December , 2009, 15:20 »
jeg har skovlet en del af gården fri for sne og den del bliver brugt flidigt /o
M.V.H Tommy
 0.4 vorwerk  0.1 rir
 1.4 kobberfarvet maran  0.1 blomsterhøns 0.2 hvide æglæger  1.1 engelske araucana  1.0 hund kooiker  2.1 børn  0.1 kone

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #5 Dato: 26 December , 2009, 16:02 »
Jeg har ikke skovlet sne i hønsegården - hønselemmen har slet ikke været åben i en uge nu - i dag var første gang, og de har ikke været ude.

Jeg tænker at det er godt nok - de tager jo heller ikke skade af at være inde i en periode.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 26 December , 2009, 17:27 »
Mine har for første gang i flere dage været lidt rundt i haven langs mure og under buske, hvor sneen var smeltet. Det var helt tydeligt, at de nød at komme en tur ud og skrabe, efter de nu i nogle dage har holdt sig i carporten. Jeg skal også lige have fejet her om nogle dage, når sneen er væk.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 26 December , 2009, 17:48 »
vores hønsegård er også 4/5 overdækket, så, de kommer ud, men, har det som andre høns....sne er ikke deres foretrukne underlag....de plejer at være ude i haven, men, med så meget sne som vi har...så er det SLET ikke interessant for dem...meen, når jeg så rydder lidt af græsplænen for sne, så er det da ok at gå ud og pikke lidt der....
Men, vi er alligevel så heldige, at sneen ikke er føget rundt i hele hønsegården, så de kan stadig støvbade....og, det er de da godt nok vilde med.......de går lidt ind og ud af hønsehuset....har også en fornemmelse af, at hønerne ligger lidt i rederne...og ikke kun for at lægge æg, jeg tror de går ind og småhygger...eller putter lidt ind imellem....ved ikke om i har samme oplevelse.
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

frida

• Gæst
« Svar #8 Dato: 26 December , 2009, 23:07 »
Tak for svar!
Nu føler jeg mig ikke nær så sær mere ;D. Rart at høre, vi mindst er to der fjerner sne for hønsene <: og at mine høns tilsyneladende ikke er de eneste høns der er sære ;) Jeg var bare lidt bekymret for at de ikke kom ud i vejret. Lidt som når børnene ikke er ude i det "gode vejr". På den anden side, så har mine høns det trods alt bedre end f.eks. burhønsene :(
Ideen med graner synes jeg lyder god. De må også være vildt billige nu ;D. Jeg må ud og handle *o, for der er ca. 40 cm sne i hønsegården, så der går vist nogle dage inden alt sneen er væk :(.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #9 Dato: 27 December , 2009, 08:56 »
Hvor vildt, du har så meget sne stadig! :o Her kan man ikke se et eneste snefnug længere!

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #10 Dato: 27 December , 2009, 15:09 »
SÅ - i dag kom mine høns ud for første gang i laaaang tid... det meste af sneen i hønsegården er smeltet væk, så nu er det ikke "farligt" længere...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

frida

• Gæst
« Svar #11 Dato: 27 December , 2009, 16:16 »
Jubii. Mine høns kom også ud idag ;D Jeg gjorde lige hoved-rent, det var mere end de gad sidde og kigge på :). Så de hoppede ud i det og gik under huset 8), men ude har de været.
Godt nytår til jer alle!