Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Julen, hyggen og de små mirakler  (Læst 1014 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kaj

• Passiv bruger
Julen, hyggen og de små mirakler
« Dato: 25 December , 2009, 14:57 »
Jeg gjorde julerent ved hønsene i går, og vi hyggede om dem med lækkerier i løbet af dagen.......de var ude....men, kun der hvor jeg har ryddet stier i sneen...har ved selvsyn konstateret, at høns huer ikke sne op ad benene.....
Vi plejer at få mellem 1 og 4 æg om dagen...men, i dag har vi fået 6 indtil videre......og, jeg er pavestolt....se, det er da et lille julemirakel... :)
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Julen, hyggen og de små mirakler
« Svar #1 Dato: 25 December , 2009, 15:02 »
Ja det var det!  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #2 Dato: 25 December , 2009, 16:25 »
superflot resultat... man fristes jo til at konkludere at de lægger flere æg, når de kan få sig en løbetur .... ::) mine har også været ud... i dag... smed lidt halm ind i hønsegården til dem... men i det her tøvejr bliver selv det bedste halm ret hurtigt vådt - nå men de var da ude i flere omgange - de var sikkert også trætte af at gå inde o kukkelure... ::)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 25 December , 2009, 17:03 »
Vi (Søren) skovlede hønsegården fri for sne i går, og det satte de pris på, men i disse dage holder basisgruppen og de to ny store kyllinger til i carporten, de to nye høner samt Sofia (laksefarvet) holder til i hønsehuset, så jeg fordeler mad, vand og lækkerier begge steder. Mine maraner har ellers været gode til at lægge æg siden de begyndte, men siden sneen kom, har der ingen æg været  :( Nå, pyt, bare de trives, er jeg glad, og det ser det da ud til, selvom de helt sikkert savner at komme ud og røre sig for alvor, og skrabe og rode, men de finder grønt. Støvbadet savner de sikkert også.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 December , 2009, 19:14 »
*o, Kaj!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 25 December , 2009, 20:42 »
Jeg får masser af æg igen. Mellem 5 og 10 stk pr dag. Men mine 6 silker gør ikke meget i æg for tiden. 1 om ugen hvis jeg er heldig. Men det er jo også mest de store der er tænkt for konsum så det er helt ok.

Men hvor det sviner i hønsehuset når de ikke vil ud. Og det vil de altså heller ikke her når der er sne i hønsegården. Men tror dagens regn har smeltet det meste af sneen så der skulle være håb for lidt udeture i morgen.

Men jeg må jo nok igang med udmugning af snavset halm i morgen selvom det kun er 1 uge siden der sidst blev skiftet.

Mine høns har også nydt godt af julen og overskudsmaden.

Den har stået på:
andesteg (skrog til finpilning)
halve æbler med gele
rødkål
ris a la mande
små kartofler
waldorfsalat
og diverse andre lækkerier.

Jeg er sikker på hønsene allerede glæder sig til næste jul. ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 December , 2009, 09:05 »
Det blev faktisk til 7 æg i alt i går. Hentede det sidste efter indlægget....så, her er det også kun silkerne som ikke lægger æg....
- he he, man fristes til at sige at de ´kun´ er til pynt...men, det
skal man jo passe på med ;D
Her er også et andeskrog, som jeg pillede i går, men, der er stadig lidt på det, så nu får hønsene det sidste... :)
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 26 December , 2009, 09:45 »
Houdini og resten af co. kom i sikkerhed i går for mikkel  ;D
Så nu kan de nok stresse lidt af , og i stalden har de meget mere lys - så nu kommer der vel æg om en lille stund.
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #8 Dato: 26 December , 2009, 09:53 »
Jeg havde også 5 æg i går, det femte godt nok på møgbrædtet som halvvejs vindæg..
Det er min anden Orpington, der lige er begyndt, så her er det også kun silkerne, der ikke lægger æg.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.