Nu er de to små damer, så blevet hentet hos en ualmindeligt hyggelig mand, der meget opmærksomt forklarede mig om deres fejl i forhold til standarden, henledte min opmærksomhed på muligheden af at udstille dem

og på alle måder var herlig.
Og skulle jeg nu fortryde og ønske mig en hane alligevel, så er den inkl. i prisen, når årets udstilling i Gislev er afholdt midt i januar.
Og det gør jeg...
Det gik nemlig sådan, at da damerne kom hjem i hønsegården, så de sig fornøjede om. De andre høner hilste venligt og hr. Araucana skreg "yipeee, ny kørvel" og så gik han igang. Hønerne vejer måske 500 gr. og er af omfang som en lille pose sukker. Araucanaen er ret stor i forhold til. Faktisk kan man slet ikke se en antwerpner dame der ligger flad nedenunder ham. Og da han også holdt ret godt fast og ikke syntes en gang var nok.. så blev de flyttet ud af hønsegården igen efter bare fem minutter (Og ca.8 voldtægter pr. høne).
Nu går de små søde sild så indendøre i "karantæne-buret" og sunder sig, og i morgen går Snedker Snild igang med et lille bitte bitte hønsehus, hvor der liiige er plads til en hane og 2-3 høner