Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønse priser???  (Læst 3614 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Hønse priser???
« Dato: 22 December , 2009, 00:28 »
Hvad er diverse priser på jeres høns, hvis i avler og sælger nogle engang i mellem ???

Gerne race og pris for voksen høne/hane og pris på kyllinger osv

Når alm. hønseholdere spørger mig hvad jeg har givet for mine fine silker, er de ved at dåne over den høje pris??? Jeg syntes egentlig de er for billige når man tænker på hvad arbejde man lægger i dem og det man for ud af det ;)
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

sussie

• Gæst
Sv: Hønse priser???
« Svar #1 Dato: 22 December , 2009, 01:37 »
Jeg har givet alt fra 5 kr for rugeæg med og uden garanti for befrugtning % og deri kommer fragten jo også oveni
Og ellers har priserne ligget alt mellem 75 kr op til 250 alt efter hvilket dyr det handlede om.

Nogle har jeg også fået gratis.( dog ikke til avl)

Men jeg syndes det er svært at sige hvor meget man har givet. Feks. har jeg lige hentet silker i Jylland, turen med indkøb af silker, indgang til LU, bensin osv. løber op i nogle tusinde.

Jeg har solgt Sussex nogle gange og der ligger prisen for kyllinger fra 35 kr og op efter. Haner kan jeg næsten ikke komme af med, nogle gange ryger de med som bonus hvis jeg ikke lige an se hvornår jeg får tid til at slagte.
Jeg betalte selv 125 kr for mine Sussex.
Jeg har solgt silker til 75 kr det var hvide fra rugeæg og jeg bruger ikke selv de hvide, så derfor den lave pris.
Havde jeg brugt tid og energi på at avle pæne resultater ville prisen også være derefter.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #2 Dato: 22 December , 2009, 02:00 »
Jeg kan ikke forstå, at dette med priser kommer op igen og igen..

Priser er individuelt, fra race til race, og alt efter standard.

Fordi en tager 25 for daggamle, betyder dette jo ikke at en anden ikke kan tage 40...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 December , 2009, 05:56 »
Der er et væld af faktorer der spiller ind , er der tale om en race der er "nem" - jamen så er markedet hurtigt mættet.
Er racen "svær" - jamen så mættes markedet måske slet ikke.
En avler kan have "knækket koden" for en race og dermed lave "mange" forholdsvis hurtigt , samme race kan en anden avler ikke "knække koden" ved , jamen så er der jo ikke meget materiale at sælge af.
Endvidere vil der altid være tale om udbud og efterspørgsel , dette endda også til tider egns betinget.
Overproduktionen af haner ( som nævnt ) tvinger prisen ned , ved næste alle racer.
Udbud og efterspørgsel - kort sagt.   Er avleren tilfreds med prisen er alt vel godt  ???

At slå dyret ihjel for at holde prisen oppe , er en forfærdelig uskik !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Under alle omstændigheder, vil man "spinde guld" på sin avl - skal man nok holde fingrene fra fjerkræ og finde noget andet.
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline viktor

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 December , 2009, 07:36 »
Jeg mener, at hvis man kan få dækket sine produktionsomkostninger ved salg, så er det flot. Men det kan vel kun de færreste.
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #5 Dato: 22 December , 2009, 07:48 »
 :D Nej jeg mener som Børge,  /o
Da jeg avlede tog jeg den pris jeg mente mine dyr var værd, jeg har selv givet 20 kr for 1 rygeæg så!
Men fornøjelsen ved at have hønsene er meget større, of det kan der ikke sættes en pris på  ;)
« Senest Redigeret: 22 December , 2009, 07:50 Fra Berit »
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #6 Dato: 22 December , 2009, 08:38 »
Da jeg startede op gav jeg 100 kr. pr. styk for mine Plymouth Rock hos en stor raceavler/udstiller. Samme pris for høns og hans - og så fik jeg en gratis høne der ikke kunne bruges til udstilling (den havde en meget mystisk knækket hale)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 December , 2009, 08:52 »
Jeg har hidtil taget forskellige priser for mine da de har været solgt i forskellige aldre, men fra næste år, hvor avlen ligger lidt mere fast, så vil prisen ligge på ca 100 kr for en lidt ældre høne i æglægning. ca 150 for en unghøne i æglægning. Hanerne vudere jeg ud fra hvor nemt det er at komme af med dem. De fleste vil dog her ende som slagtedyr. Priser på rugeæg har her ligget på 5 kr i år, sådan som jeg husker det. Dem der har købt må lige rette mig, hvis jeg tager fejl... Kyllinger vudere jeg ud fra flerer forskellige ting. Alderen den vigtigste, og så køn.. Desuden, så har jeg besluttet mig for at kigge lidt bedre efter når jeg sælger dyr m.m herfra, da jeg har haft et tilfælde, hvor jeg ikke brød mig om der hvor jeg havde sendt et par af dem hen, så derfor vil jeg for fremtiden kigge mine "kunder" lidt mere i kortene, for at sikre mig at jeg ikke laver en sådan bummert igen.. :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #8 Dato: 22 December , 2009, 09:13 »
Det er jo lidt mærkeligt med priser på dyr, en Brahma høne koster mell. 100 til 200 kr. pr. stk. og ligger i vægt klassen ca 3,5-4 kg.

I Tyskland 200 euro?

En kanariefugl koster rask væk 500, for en vægt på ca. 20 gram, tja!!
« Senest Redigeret: 22 December , 2009, 09:17 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #9 Dato: 22 December , 2009, 09:15 »
Jeg forstår slet ikke folk er ved at dåne når man siger man har givet 150-250 for en høne, nogle gange mere...
Folk giver rask væk 150 for en undulat og man skal edder vente længe før man har til en omelet af den!!!
Hvis folk ikke vil betale min pris, så smager de så godt at mine havner i fryseren.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #10 Dato: 22 December , 2009, 09:17 »
Jeg tager nok gså 100-150 kr for en æglæggende høne, har kun høns fra 09.
Daggamle kyller 15 kr.+ 5 kr pr uge.
Rugeæg 6-8 kr.
Sådan tror jeg at det kommer til at se ud her.
Syntes at det er sjovt at vide hvad i andre tager for jeres dyr så jeg syntes at det er en god tråd det her.  :)

Ha ha lars. Ja så ku det godt være at vi skal have hævet priserne *f
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 22 December , 2009, 10:04 »
Ja denne her tråd bliver ved og ved med at dukke op, så var det ikke en ide at samle alle de tråde om priser på fjerkræ og æg til en særskilt side ?? Evt. kunne den ligger i gruppen markedsplads.

Selvfølgelig skal vi hverken "spinde guld" eller blive rige af at sælge vores høns. Men jeg vil heller ikke forære dem væk, for kan de ligeså godt ryge i fryseren og blive til god mad.

En hybrid hønnike, som er et engangs produkt ligger på 45-90 kr. alt efter hvor i landet man bor, så derfor bør vores racehøns også være dyrere.

Men hvis sælger og køber er tilfredse, så er alting vel iorden.
« Senest Redigeret: 22 December , 2009, 10:13 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 22 December , 2009, 10:23 »
@Lestat; jeg er enig: Hvis både køber og sælger er tilfredse, så er prisen rigtig.

Vi havde (for første gang nogensinde) spørgsmålet om, hvad en rimelig pris for en høne/hane er oppe at vende i familien, da vi gik rundt på LU og kiggede, for der var nogle enkelte dyr sat til salg for 800 kr.
Så vidt jeg husker, var det "relativt almindelige" høns (De var bestemt ikke alene om at repræsentere deres racer) og selvom de bestemt var helt okay dyr, var de ikke højtpræmierede. (91-92 pt., hvis jeg husker ret.)

Da undrede vi os - men var jo så iøvrigt bare enige om, at det nok ikke var der, vi ville købe vores høns :D

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #13 Dato: 22 December , 2009, 10:43 »
Det er jo lidt mærkeligt med priser på dyr, en Brahma høne koster mell. 100 til 200 kr. pr. stk. og ligger i vægt klassen ca 3,5-4 kg.

I Tyskland 200 euro?

En kanariefugl koster rask væk 500, for en vægt på ca. 20 gram, tja!!

Det kan godt være nogle menneskers opfattelse af høns er at de "bare" eller hovedsagligt er mad. Og når man kan få fjerkræ fra frysedisken til uhyrligt lave priser er det underligt at skulle give så meget for et levende kræ.      Det skal lige siges at dette IKKE er min opfattelse.

Jeg vil gerne betale for mine æg/kyllinger/høns, da de giver mig en mentalhygiejnisk værdi der er ubetalelig. Jeg har som sådan ikke noget at bruge fine udstillingsdyr til, men vilk selvfølgelig have sunde og raske dyr.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #14 Dato: 22 December , 2009, 11:07 »
@Lestat; jeg er enig: Hvis både køber og sælger er tilfredse, så er prisen rigtig.

Vi havde (for første gang nogensinde) spørgsmålet om, hvad en rimelig pris for en høne/hane er oppe at vende i familien, da vi gik rundt på LU og kiggede, for der var nogle enkelte dyr sat til salg for 800 kr.
Så vidt jeg husker, var det "relativt almindelige" høns (De var bestemt ikke alene om at repræsentere deres racer) og selvom de bestemt var helt okay dyr, var de ikke højtpræmierede. (91-92 pt., hvis jeg husker ret.)

Da undrede vi os - men var jo så iøvrigt bare enige om, at det nok ikke var der, vi ville købe vores høns :D

Ja det så jeg og jeg ville nok heller aldrig give så meget for dem, mon de blev solgt :D  :D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.