Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Når høns ikke kan li sne???  (Læst 976 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Når høns ikke kan li sne???
« Dato: 21 December , 2009, 10:03 »
Min veninde fortalte mig i går at hendes høns ikke har været uden for deres hus i flere dage pga al det sne... Hun har nu lagt et helt tæppe af grangræne uden for huset... nu går de alle pænt ud og for strukket vinger og bevæget sig lidt ;D og hvis der skulle komme mere sne, er grenene lige til at ryste og lægge igen.... SMART IK !sj
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Sv: Når høns ikke kan li sne???
« Svar #1 Dato: 21 December , 2009, 11:23 »
Det er smart  /o

Her suser den ene høne hen i smuthullet, så snart jeg åbner. Bremserne bliver sat i når al sneen kommer til syne. Jeg kan næsten se hendes tanker - åh nej ikke også i dag!
Hilsen Susanne

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #2 Dato: 21 December , 2009, 19:39 »
Ja nu er mine høns jo så priveligerede at de har tag på deres hønsegård ;D så de går bare og kigger på sneen...
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #3 Dato: 21 December , 2009, 19:59 »
Mine har også tag på lidt over halvdelen, men bor man på landet med åbne marker til alle sider, får man vældig meget fyge-sne, og det betyder også en hvid hønsegård *s

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #4 Dato: 21 December , 2009, 22:01 »
Min hønselem har været lukket i tre dage nu - de gider jo ikke ud alligevel, så jeg tænker at de har bedre af at få dobbelt foderration og mindre træk... Jeg åbner igen om et par dage når det tør igen.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #5 Dato: 21 December , 2009, 22:07 »
Hmmm mine de store høns tøffer glade rundt på de stier jeg har gravet fri til dem, men hvad hulan, de nyder også at gå ude når det er mørkt.... mærkelige dyr :) 
Yazmins de små er kun ude fordi halvdelen af besætningen er nye, så det kræver lige lidt albuerum af og til.  De to silker fløj igår ud og landede i hver deres lille drive, og da jeg kom forbi vinduet en time efter stod de der stadig.... :o Jeg måtte jo så ud og bære de to strittere de ca 10 cm over til hvor der var sand og grus......  ::)
Jeg har ganske enkelt gravet lidt sne væk fra et område og derefter smidt lidt sand ud. Det fungere fint hos de små, de store ja de gik jo bare ud, og nu har de klattet så meget på stien at det ihvertfald ikke er helt hvidt mere ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.