Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vores første æg - mod alle forventninger!  (Læst 1150 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Didde D.

• Passiv bruger
Vores første æg - mod alle forventninger!
« Dato: 21 December , 2009, 09:25 »
Så har jeg hentet vores første æg! På årets korteste dag i 14 graders frost og uden ekstra belysning! :o
Vi havde med vilje ikke lavet redekasser fordi vi ikke regnet med de ville lægge æg uden ekstra lys, så det var virkelig en overraskelse!

Desværre fik frosten taget over, så det er flækket på langs da det er 100 % frossen så ægget har udvidet sig.

Det er ikke til at vide om det er vores Kochin'er fra tidlig efterår eller det er nogle af de 3-4 årige høner vi har overtaget, men det var næsten for stort til en dværghøne og for lille til en fuldvoksen Kochin.

Men vi er superglade, selvom vi ikke fik smagt det :)
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Vores første æg - mod alle forventninger!
« Svar #1 Dato: 21 December , 2009, 10:30 »
Tillykke med det, altid skønt at opleve..

Men lige i tiden skal man jo nærmest stå med hånden under hønen, når hun lægger, *gg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 December , 2009, 13:43 »
Tillykke med ægget....uanset hvilken høne den kommer fra....
- så er det jo en mærkedag..
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #3 Dato: 21 December , 2009, 13:45 »
så er det bare igang med sav, hammer og brædder... eller en stor sort spand med hul i og låg over - det har jeg og det virker rigtig godt ;)
jeg kender fornemmelsen og det er SKJØNT at finde det første æg!! HJERTELIG tillykke med det... så er starten gået  ;D
glædelig jul
grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 December , 2009, 14:03 »
Tillykke med det, og så lige på sådan en dag som idag! Det er sgu flot ;)!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 December , 2009, 16:45 »
Også stort tillykke her fra.Venter spændt på hvornår mine Brahma damer kommer rigtig igang.

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 21 December , 2009, 18:07 »
Hej Jørn min ven

Du kender mig jeg kunne aldrig finde på at have et es i ærmet  ;)

Men tænker meget på at lave en fælles tur til mine Brahma venner i Tyskland  ;D

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #7 Dato: 21 December , 2009, 18:09 »
Høns er mærkelige!!! Mine dværge er begyndt at lægge æg her midt i den koldeste og mørkeste tid på året. Har fået 2 bittesmå æg her de sidste par dage, og et i normal dværghønseægsstørrelse, så der er nok en nybegynder og en af de ældre damer på spil. Og det er p....koldt, og de har ikke haft næbbet udenfor siden i torsdags, men måske går de i æglægning af bare kedsomhed. Måske det er derfor burægsproducenterne har så høje lægge-tal?
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 21 December , 2009, 21:39 »
Mine høns har tilgengæld givet op.. De har sagt stop for i år, så nu tror jeg de venter med at komme ordentligt igang til foråret kommer. I løbet af de sidste par dage har hønsene overgivet sig en efter en, og lige pt har alle blomsterhønsene og landhønsene overgivet sig til vinteren, mens silkerne stadig ikke helt har forstået pointen. De er stadig igang, som de eneste. De behøver ikke overgive sig, for lidt æg bliver vi nød til at have ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 21 December , 2009, 22:18 »
Mine høns er kommet fint i gang igen efter overstået fældning. Vi får 5-10 æg om dagen fra vore 18-20 store høner. Til gengæld næsten ingenting fra mine 6 silkehøner, det bliver måske til et enkelt om ugen. Hvis jeg er heldig.
Mvh
Erik Andersen

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 22 December , 2009, 02:39 »
Hej Jørn

Dejligt minde min ven.Jeg er efterhånden blevet inviteret ud til mange Brahma avlere rundt omkring,og når næste tur skal sted finde ,skal de der vil selvfølgelig med.Tyske avlere bider ikke tro mig de er søde og imødekommende.Men mit tip til dem der vil købe de gode dyr,nævn ikke pris før de har lært jer at kende  ;)  Klasse dyr koster fra 60 euro og op efter .Jeg selv får dem som regel 20 euro billigere.De kender efter hånden mig meget godt.Jeg er en mand der SNAKKER meget Brahma,og har mine egne hmm hårde meninger om racen ,Det kan Tysken godt lide man har /o Man bør dog huske ikke alt fra Tyskland er guld.

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Didde D.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 23 December , 2009, 09:16 »
Tak, i går lå der også et lille revnet æg på 44g. Jeg glemte at veje det første i al forvirringen.
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/