Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Neonfarvede silkehøns ?!?  (Læst 3718 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Neonfarvede silkehøns ?!?
« Svar #30 Dato: 20 December , 2009, 22:01 »
@Wanda

Det er selvfølgelig rigtigt.

Min bekymring kommer ind når det er udtræk af og koncentrationer. Det er her kæden hopper af.
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #31 Dato: 20 December , 2009, 22:13 »
well det er vel egentlig bare en metode at bearbejde dagerne på.... jeg vil da nok sige at hvis de blot proppede lusene direkte i salamien istedet for et udtræk, så ville jeg da først få kvababelser ;)

Jeg er på ingen måde tilhænger af dyremishandling, men fordi en fugl eller fisk får en anden forve fordi den uden risiko indtager et stof, som er relativ naturligt, ja så bekymrer det mig ikke voldsomt, der er så meget andet langt mere gralt at tage fat på syntes jeg :)

Hvis vi spiser til strækkeligt med gulerødder, så ændrer vi jo også lidt farve i huden. (men det er sq nemmere at tage nogle betacaroten tabletter for at opnå samme resultat, og i bund og grund er det jo blot udtræk eller et koncentrat af gulerødder + lidt forskellig tilsætninger for at det overhovedet kan indtages )
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #32 Dato: 20 December , 2009, 22:23 »
Sådan er vore indstillinger så forskellige og jeg skal ikke gøre mig til dommer eller talsmand for det ene eller det andet.

Det jeg prøvede at antyde var at et stof i begrænsede mængder, kunne være ok, mens det i koncentreret form eller større mængder måske kunne være skadeligt. Der er ganske mange eksempler herpå. Et relativt og i nogen grad aktuelt eksempel er nedenstående.

To hovedpinepiller afhjælper smerter. Et glas hovedpinepiller forhindrer nye smerter i at opstå.

Så det vil selvfølgelig altid være et spørgsmål om balance. 
Mvh
Erik Andersen

Offline ncj

• Bruger
« Svar #33 Dato: 20 December , 2009, 22:31 »
Der er forskel på kemisk fremstillet canthaxthin og naturlig canthaxanthin,som tidligere beskrevet findes i f.eks skaldyr ,kantareller m.m,de kemiske bruger kanarieopdrættere for det meste kun i fældetiden,hvorefter de så kan holde farven med betakarotiner
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #34 Dato: 20 December , 2009, 22:34 »
Vi er nu slet ikke så uenige, jeg kan bare godt lidt at twiste tingene lidt.... :) koncentrater skal jo i reglen også blandes op med noget, saft koncentrat smager sq ikke godt uden vand i ex :)

Vi piller jo hele tiden lidt ved naturens gang, æglægningsfoder, ekstra lys, vitaminpulver og utøjsmiddler. bare for at tage et par eksempler. :) for ikke at tænke på alt den snyderi der er med fødevarer, butiksslgatere er jo efterhånden værrer end brugtvognsforhandlere.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ncj

• Bruger
« Svar #35 Dato: 20 December , 2009, 22:37 »
Der bruges skam også farvestof i hønsefodder i industrien, så æggene for en appetitlig farve :D
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #36 Dato: 20 December , 2009, 22:44 »
Det er vi slet ikke i tvivl om. :D

Det er jo derfor vi sætter så stor pris på egen produktion af æg.
Mvh
Erik Andersen