Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: A.  (Læst 1839 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lugovets

• Gæst
A.
« Dato: 17 December , 2009, 16:25 »
A.

« Senest Redigeret: 08 December , 2010, 19:32 Fra lugovets »

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Har i Alle sammensat jeres kommende avls stammer for 2010 ?
« Svar #1 Dato: 17 December , 2009, 16:44 »
Ja, jeg har efter lange og svare overvejelser udvalgt de dyr, jeg vil bruge mellem mine utallige høns *g
Jeg satser på at min kvote af begynderheld ikke er opbrugt endnu  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 17 December , 2009, 17:38 »
Mit øje skuer heller ikke strømper på ham på billedet  ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #3 Dato: 17 December , 2009, 18:32 »
Hej

Jeg har godt nok sat mine dyr i stammer ( farver/variantere), jeg tror der skal skiftes lidt ud på nogle af dem, så det er kun en forløbig sammensætning. Jeg har sat sammen i farver, så skulle man gerne være sikker på hvem der er fader når jeg mellem jul og nytår så vil de endelige stammer være sat og ruge æg vil blive samlet.

Tyske Sperber skal ikke have sokker.

Tommy

sussie

• Gæst
« Svar #4 Dato: 17 December , 2009, 19:11 »
Jeg havde en plan men den må vist revurderes. Men de sorte og blå dværgsilker er ihvertfald sikre. Men min tyske hane har stadig ikke fundet ud af hvordan man træder en høne, så det bliver måske kun dansk blod til at starte med.De store sorte/blå har jeg kun 1.1 af men jeg håber at kunne finde lidt flere til stammen til næste år. Jeg har nogle i medium str. så der skal jo bare justeres op eller ned, har også overvejet at tage blodfornyelse fra denne store sorte til dværg til senere brug, da farven er god hos hende.  Sølv stor er også ved at være på plads ...Så det er de  3 farve og de varianterr jeg starter op med.
Jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang. Forårskriller.....Hvis det ikke lige var for alt det sne...

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 December , 2009, 19:55 »
Nix

Jeg er fjerkræholder på knap ottende måned , egentligt var min indgang til fjerkræ : selvforsyning af æg og kød tilskud i husholdningen. Det er det stadigt - og nu kommer det = men men men , den der LU har rokket lidt ved det , så nu er det vel 98 % for husholdningen ...
Skal jeg igang med noget racehalløj , har dette site og LU gjort een ting klart : big is beatifull - så i disse dage tumler jeg med tanken  australorps   ( jeg skal jo også kunne se dem på mine 5 tdr land  ;D )
Houdini og co har bare erobret mit hjerte , men ikke til mere end dagens smil , så de er her 4ever  :D
Silkerne er konens.
Gæs og ænder til gryden også.
Hvem ved - lige pludselig har jeg en hvid australorps hane til plus 90 point ?  <H

dunhjernest
hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 17 December , 2009, 21:35 »
Hehe, Tommy, jeg troede det var store gråstribede maran, nu er tysk heller ikke mit bedste sprog  ;D og slet ikke fagudtryk.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 17 December , 2009, 21:50 »
Hejsa

De Hvid-sort og hvid-blå columbia er sat i stammer.gul-sort og gul-blå columbia er også sat i hold.De sølv-sort båndet er også klar til næste år.De ene af mine BSO stammer har været sat i et stykke tid nu.Den anden er jeg lidt usikker på  ;)

De guld-blå båndet er ikke sat endnu.Konens de sorte er grundet manglende hmm damer heller ikke sat sammen endnu ;D

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 17 December , 2009, 21:58 »
Hmmm. det har givet sig selv. Der kom kun tre brakel-hønniker, og deres mødrende ophav var så uvenligt, at de måtte flytte.
Så de tre små damer er nu alle de udvalgte!
Hanen er tilgengæld nøje udvalgt blandt syv hanekyllinger - og meget smuk:D

Hvis ikke jeg passer på, ender jeg med at gå op i det :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 17 December , 2009, 21:59 »
Nu er jeg jo heldigvis en glad amatør så jeg venter lidt med at dele min lille flok i stammer. Jeg mangler f.eks. den lille detalje, der hedder et større rumopdelt hønsehus  ;) men vi har lige talt med ham, der skal lave huset her i aften, så nu begynder der at ske lidt. Hønsegårdene  skal vi selv lave, og der er jo kun weekenderne til den slags. Men de dværgmaran, jeg havde med på LU var fra d. 25. maj, så jeg tænker, jeg når det. Jeg har ganske enkelt ikke noget valg  <:
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 17 December , 2009, 23:29 »
Marianne : mortends og jeg har talt om vi måske da nok lige kunne give et lille nap med ;D

mvh
næstennabo
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 18 December , 2009, 06:53 »
Hvor er I altså SKØNNE *p
Tina vil også gerne hjælpe.
Så laver vi noget god mad f.eks. æggekage *f og holder en hønsegårdsfest
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

sussie

• Gæst
« Svar #12 Dato: 18 December , 2009, 08:45 »
Jeg håber jo også at komme igang med Brahmaerne i år.. :D

De sort/sølvbåndede må gerne finde denne vej, iform af rugeæg...@rasmussen den var til dig..

Men lige nu er bygningen af mine avlhuse gået lidt i stå .......... !sj der er mere sne dernede en jeg kan grave væk, jeg er glad for bare at kunne finde silkerne når jeg skal fodre dem...

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 18 December , 2009, 17:33 »
Hej Sussie

He,he,he kan godt se mine høns får travlt.Men det går nok  /o

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #14 Dato: 18 December , 2009, 17:50 »
Marianne : mortends og jeg har talt om vi måske da nok lige kunne give et lille nap med ;D

mvh
næstennabo

Ja jeg kommer da også gerne, ved ikke noget bedre end at være sammen med nogle stykker om et stykke godt praktisk arbejde, det plejer at være sjovt og hyggeligt :) Kan stille med pælebor og spade :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.