Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sne?  (Læst 2708 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Sne?
« Svar #15 Dato: 17 December , 2009, 18:40 »
Jeg var ude og skovle lidt sne væk, og gennede så silkerne ud. De strøg lige hen og spiste og drak lidt, men næsten før jeg kunne nå at sige "pivskid", var de inde igen :D

@Vibeke: Mit net bukkede også under for presset  /d Men jeg fik det egentlig op, fordi jeg havde nogle ret flyvske blomsterhøns, og pt. har jeg jo kun silker, såååe... ;D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 17 December , 2009, 18:55 »
Vibeke, det er godt nok ærgeligt :/
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 17 December , 2009, 22:50 »
Christina pas på de vilde fugle når du ikke har net. Især skader er glde for æg !

Mit net døde også i går, men det ligger henover gården og høns vil ikke ud !

Må se om jeg kan gøre noget i weekenden. Jeg gider ikke mere sne, det tager for lang tid !  :o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 17 December , 2009, 23:05 »
Mine var ude hele dagen, men holdt sig mest på den side af huset, som har givet lidt læ for sneen. Men op til min hoveddør er der meterhøje, arh lidt overdrevet, men høje snedriver, så vi mennesker har valgt en anden udgang fra huset, fordi der ikke var tid til at rydde sne.
Men dér udenfor min hoveddør, har der i 5 dage stået en papkasse med noget papir. Min Sophia Loren lægger hver dag sit æg der og sørme om hun ikke har forceret den ledeste snedrive for at komme op og lægge æg. Sødt ikk. ::)
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 17 December , 2009, 23:37 »
Hun er da en god høne.  *h
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 18 December , 2009, 07:28 »
Æg leveret ved hoveddøren? Det er da en høne med sans for PR og marketing :D

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 18 December , 2009, 08:25 »
Houdini og co vælger selv , men alle har været ude de seneste dage. De holder sig dog til læsiderne , hvilket har betydet de har færdes steder de næsten havde glemt , sjovt at se på , for de bliver lidt forsigtigere.
Det er straks værre med kattene - nøej - ud ? hva tænker du på ! tosse ! Så indendøre har vi haft mere gang i den end længe , når de trods alt lige skal have baldret noget energi af  ;D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 18 December , 2009, 22:10 »
Mine tidligere høns er altid gået ud i sne; men de to, jeg har nu hygger indendøre med strikketøj og kaffe på kanden.  ??? ::)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #23 Dato: 21 December , 2009, 08:50 »
Mine høns har rigtigt været ude siden sneen kom til Køge i torsdags. Dvs. igår satte jeg dem ud, mens jeg mugede i bund og fejede støv og spindelvæv ned i hønsehuset (ja, de skulle jo altså have gjort julerent  ;D). Lige så snart lugen blev åbnet var de dog inde igen alle 5. De foretrak helt klart friske spåner frem for sne. Så de har altså været ude i sammenlagt ½ time på 4 dage..... Nå, men de har heldigvis rigeligt plads indendøre.
Mange hilsner
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline sette

• Bruger
« Svar #24 Dato: 21 December , 2009, 09:05 »
jeg fik lokket mine ud med nyt halm i hønsegården ,det kan de ikke stå for,de går dog ind og sidder det meste af dagen på pinden,men lægger stadig ca 5 æg om dagen ,og putter stadig flere af gangen i samme rede.Nu har jeg prøvet at pakke deres vandbeholder  ind i et håndklæde med en pose rundt om så er jeg spændt på om det fryser ...
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 21 December , 2009, 09:38 »
Her er det kun araucanaerne der vover sig ud. Ingen silker, maraner eller nogen af de andre. Ad mor det er koldt  ;D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 21 December , 2009, 14:50 »
Nu er det også kun araucanaerne her, og en enkelt gang en landhøne eller to ;).. Blomsterhøns, silker og maraner bliver pænt inde, hvor deres yndlings beskæftigelse er blevet hvem der kan skide det mest spektakulære sted! Redekassen, inden under møjbrættet, på væggen... Nej det sjoveste sted lige nu er da vist sådan at det ryger igennem tråden og ud der hvor der ikke er sand. De syntes nok ikke jeg laver nok, så jeg skal da lige have lidt ekstra at gøre rent!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #27 Dato: 21 December , 2009, 15:08 »
hej Mikkel,
tænk høns med hang til beskæftigelsesterapi for ejer....  *g *g *g
du keder dig da ikke ;) så længe du har de høns  ;D

jeg har smidt en tot halm ind til mine på gulvet... så kan de gå og kratte lidt i det... smed også en håndfuld korn i... nu jeg var igang... så her er det mig der er beskæftigelsesterapeuten.... <H
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 21 December , 2009, 15:20 »
Ja det er nogle skøre høns jeg har. Helt normale er de ihvertfald ikke, for glemmer jeg lige at lukke lågen, så har jeg en flok store kyllinger rendende om benene, så... :D

Jeg har smidt en halv halmbale i hvert rum, men det har de trådt ned, og når lorten så fryser om natten, så fryser det jo fast til gulvet, så efterhånden er der et helt godt gulv af sammenpresset halm og møj på gulvet. I bondestenalderen ville de nok have været glade for høns der lavede deres gulv!! ;D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Vigge

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 21 December , 2009, 15:53 »
ej hvor sjovt her er det også kun araucanerne som kigger ud  ;D uha de andre har også lavet en kaffeklub her indendøre  ::)