Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sne?  (Læst 2717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte B.

• Bruger
Sne?
« Dato: 17 December , 2009, 09:49 »
Der er rigtig meget sne i min have i dag og hønsene vil ikke ud, så nu har jeg sat mad og vand ind til dem...
Skal jeg forsøge løfte dem ud, eller er det for koldt for deres fødder?
Dorte

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Sne?
« Svar #1 Dato: 17 December , 2009, 09:52 »
Hvis de har lyst til at komme ud, så gør de det.
Og, hvis du har mulighed for at fjerne noget af sneen, så vil de elske dig endnu højere, *ggg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 17 December , 2009, 09:55 »
Mine høns bliver inde, og det er nok også det bedste. De ville forsvinde i de mængder vi har fået. Jeg var ude med lidt vand og guf her til morgen, og der ligger næsten en halv meter sne i hønsegården. Bare tanken om de små dværge.. :o. De gik heller ikke ud i går, men jeg bor også lige 10-15 km syd for Odense, og det er her i området der er faldet allermest sne. Jeg tror hønsene selv ved hvad der er bedst for dem, og hvis de helst vil blive inde, så får de da lov til det. Vi andre vil jo også helst sidde inde i varmen med en kop kaffe i det vejr.
Ungerne har fri fra skole. Den stores skole er lukket, og den lilles skolebus kører ikke, og da al udkørsel frarådes, så føler jeg mig ikke forpligtet til at køre ham.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 December , 2009, 09:59 »
Mine gik ud - og vi har ikke mere sne, end at de kan bunde - men de rystede deres små fødder og løb ind igen, så hurtigt de kunne.
De lignede katte, der er havnet i vand :D

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #4 Dato: 17 December , 2009, 10:00 »
Mine høns bestemmer også selv om de vil ud eller ej næsten, fordi når jeg kommer derned om morgenen så kommer de ud uanset hvordan vejret er fordi det kan jo være den gamle har lidt lækkert med og så skulle man jo nødigt komme sidst i køen. om de går ind bagefter kan godt være men helt sikkert ikke før der er spist op af hvad de nu har fået.
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 17 December , 2009, 10:01 »
Jeg har haft lugen til hønsehuset åben både i går og i dag, men der er ingen af hønsene der overhovedet overvejer at gå ud, men de har da muligheden.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 17 December , 2009, 10:22 »
Mine gider heller ikke ud, kun en enkelt høne som har set sne før ville gerne ud i vejret. Jeg prøvede at skubbe en af silkerne ud i sneen. Lige så hurtigt som hun kom ud var hun inde igen. Det var lige godt for koldt for den lille, så de får lov at blive indenfor idag :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Dorte B.

• Bruger
« Svar #7 Dato: 17 December , 2009, 10:56 »
Tak for svar. Hønsene må gerne selv bestemme hvor de vil være, jeg vidste bare ikke om de skulle "lære" det, - ligesom de skulle lære at hoppe op på deres siddepind. Nu har de fået lidt ekstra hø ind i huset, trappen og lidt af gården er rydet for sne, så nu får jeg se om de vil ud!
Dorte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 17 December , 2009, 12:18 »
Vi har ikke særlig meget sne, men fra de andre år ved jeg, at de gerne vil ud. Mine små kobberfarvede er dog ekstra snakkende og kontaktsøgende, tænk den lille høne hoppede op på skødet af mig, da jeg sad på hug, så kunne hun lige få varmet tæerne og få et lille nus. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
0
« Svar #9 Dato: 17 December , 2009, 12:29 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 11:24 Fra The Mother »

Offline Lene-P

• Passiv bruger
    • Urbrand
« Svar #10 Dato: 17 December , 2009, 12:36 »
Vores høns kan selv vælge og de er altid ude uanset vejeret og det er de så også idag :)
De har sat sig i læ fra deres hus og jeg har så strøet et godt lag halm så de ikke står på den bare sne.
0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

sussie

• Gæst
« Svar #11 Dato: 17 December , 2009, 13:32 »
Jeg åbner for mine men de får deres foder indenfor så må de selv vælge hvad de vil.
Nogle går lige udenfor hvor der er overdækket andre bliver inde.
Destor som plejer at gå frit på matr. plejer at løbe op til hestene og hygge......Og så må jeg bære dem i seng alle 11 i aften *g

Offline Vibeke

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 17 December , 2009, 14:23 »
flot er det i hvert fald   :)
 men hvor  ville jeg ønske at jeg havde "nøjedes" med 10+10 cm masker i nettet. De gamle parasolstativer kunne ikke klare presset, så nu venter der en del reparation.
Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #13 Dato: 17 December , 2009, 17:46 »
Mine kan selv vælge, men bliver inde...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #14 Dato: 17 December , 2009, 17:49 »
Heller ikke her har hønsene været ude. De bestemmer selv så de plejer at vænne sig det til underlige hvide noget i løbet af et par dage.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi