Inspireret af en anden - i disse dage meget aktiv - tråd synes jeg lige, at jeg vil fortælle, hvordan det gik, da vi d. 14.12 hentede vores dejlige 2 årige Nanni på et af dyrenes beskyttelses internater.
Jeg vil sige mange tak for de råd, jeg fik her, inden hun flyttede ind. Jeg gjorde brug af dem alle, og havde jeres erfaringer i erindringen lige fra starten.
Det allerførste møde mellem hund og høns synes jeg ikke ligefrem var opmuntrende

. Nanni er en meget velopdragen hund, som var/er rigtig god til at høre efter men hun har aldrig i sit liv set en høne, og da jeg den første formiddag tog hende med ud til hønsegården for lige at kigge lidt, fór hun frem og nærmest klistrede sig fast i hønsegårdens hegn med vild opstandelse og en masse larm og skælden ud fra hønsene inde i gården. Alle faldt heldigvis hurtig ned igen, men det var tydeligt at mærke på hunden, at dette næsten var FOR spændende til at holde ud og holde maske

. Resten af dagen var vi rigtig mange gange ude ved hønsegården og hilse på, mens jeg i det uendelige fortalte Nanni, at de fjerting altså var MINE...allerede inden første dag var omme, kunne hun gå alene i haven og roligt snuse og kigge ved hønsegården...uden at skræmme hønsene.
Næste morgen hentede jeg den tammeste af hønsene ind, så Nanni kunne få lov til at snuse til hende (rigtig godt råd Gunni

). Hun snusede meeeeget længe og kvitterede til sidst med at slikke en hønsefod

..og sådan noget får man ros for

.
Allerede der virkede det, som om hun havde forstået, at de høns altså hørte med til familien, og det gik meget, meget hurtigt fremad med, at begge parter vænnede sig til hinanden.
På tredie dagen havde jeg en meget, meget morsom oplevelse. Jeg ved ikke, om fjerpigerne havde diskuteret problemet ude i hønsegården...men på et tidspunkt kom tre høns meget målbevidste spankulerende op gennem haven..ind på terassen og gennem den åbne havedør ind i stuen.
Her stillede de sig op et par meter fra den stakkels hund, som lå på sit tæppe og begyndte at skælde og smælde ud - meget højlydt og meget længe, mens de kiggede direkte på hende(##!!XXZ¤¤..//X!!§§####

.."vi ser helst, at du straks fiser af igen!, men skal du være her,er der lige 5..10...100..ting, du lige skal vide.....").
Det var så morsomt at se på og det havde altså en effekt. Jeg ved sgu ikke, om Nanni simpelt hen blev paf eller hvad der lige skete der..men i nogen tid efter virkede det som om, hun var bange for hønsene.
Under en uge efter dyrene havde mødt hinanden for første gang, opførte de sig alle som om, de havde været sammen altid...hund tryg ved høns..og høns tryg ved hund. Begge dele lige vigtigt her!
I dag går de frit blandt hinanden, og jeg holder ikke øje med dem, når de er sammen Det er ikke nødvendigt

Billedet brugte jeg godt nok i den anden tråd, men jeg synes, at det gør sig bedre her