Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvem vandt hvad på LU? Og billeder, tak!  (Læst 2505 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Hvem vandt hvad på LU? Og billeder, tak!
« Svar #15 Dato: 15 December , 2009, 09:58 »
Du skriver "Tak for sidst" Jeg må nok heller melde ærlig ud, at jeg ikke er klar over hvem du er?

Var det ikke dig der præsenterede dig som "søs" på LU om lørdagen?, hvis ikke så undskylder jeg forvekslingen.

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #16 Dato: 15 December , 2009, 09:59 »
Jeg snakkede med flere dernede og er nemlig slet ikke klar over om du var en af dem.

Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 15 December , 2009, 13:12 »
Jeg havde det lige som du, Søs, Tisted, med din gule høne. Vi har jo heller ikke haft meget forstand på, hvad vi gjorde, men selvfølgelig passet vores dyr så godt som muligt. Vi har heller ikke haft 50 eller flere kyllinger at vælge mellem, sådan som jeg nu har lært, at mange at de erfarne avlere har. Men vi gjorde det så godt, som vi nu kunne. Og Lene har ret, nu får man da rigtig blod på tanden, vi skal da helt sikkert afsted igen næste år, for det har været så sjovt *y
Jeg troede, jeg ville være ked af det, hvis en af vores høns fik en dårlig bedømmelse, men selvom vi havde en tvillingtak = samlet 0 points for hende, så var vi sådan oppe at køre, at det ikke betød spor  ;D
Jeg har allerede vilde planer for den videre avl med mine dværg maraner  <A <J
Det var jo også meget hyggeligt, at der var så mange forummedlemmer tilstede.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Maiken Brændmose Jensen

• Gæst
« Svar #18 Dato: 17 December , 2009, 18:29 »
Mine vildtfarvede silker, vandt en ærespræmie med 281 point fra Dffr.

De vandt også en  ærespræmie og fik en vandrepokal fra silkeklubben.

Så jeg er meget tilfreds for min første udstilling ved LU.  /o

Og Tak for sidst alle sammen  /o

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 17 December , 2009, 19:52 »
Det var okay, dog vandt de ingen pokaler  /d

Skidt med det, de er alligevel som regel ret grimme - og så skal de pudses!  :P
Men tillykke med de gode resultater, du havde.  /o
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 17 December , 2009, 20:00 »
Mine vildtfarvede silker, vandt en ærespræmie med 281 point fra Dffr.

De vandt også en  ærespræmie og fik en vandrepokal fra silkeklubben.

Så jeg er meget tilfreds for min første udstilling ved LU.  /o

Og Tak for sidst alle sammen  /o

Stort tillykke til dig, Majken - og de vildtfarvede er da også de skønneste...  ;D
Mvh Marianne

Offline Willy Littau

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 18 December , 2009, 16:58 »
Til Søs – og alle jer andre.
På Landsudstillingen er de forskellige racer delt op præmiemæssigt i grupper. En gruppe kan bestå af en enkelt race eller enkelt farve, men kan også være flere racer sat sammen, racer med samme sværhedsgrad.
Hvis en race eller farvevarietet har mere end 25 dyr tilmeldt udgør de en selvstændig præmiegruppe og får tildelt 1 ærespræmie til højest kåret trio. 1 for de 25, nr. 2 for 36 dyr og nr. 3 for 50 dyr – osv.
F. eks – Sussex, hvid sort columbia, her var tilmeldt 51 dyr – der tildeles så 3 ærespræmier i den gruppe – til de 3 højest kårede trioer.
Jersey Kæmper (Lenes) her var i sorte og blå – 26 – altså 1 ærespræmie til højest kårede trio.
Kochin – her var ”kun” 21 dyr – de blev så sat i samme præmiegruppe med Faverolles og det gav i alt 36 dyr – det gav 2 ærespræmier til denne gruppe.
Den højest kårede trio var 1,2 Faverolles med 283 point, nr. 2. 2,1 Kochin med 281 point.
Alle de andre trioer i en gruppe som har mere end 273 point. Så bl.a. Søs fik kåringspræmie.
En anden forskel på ærespræmie og kåringspræmie eller 1. præmie som nogle også kalder der er værdien. En ærespræmie varierer fra kr. 500 – 125, hvorimod en kåringspræmie har en værdi omkring kr. 60,-.
De dyreste ærespræmier tildeles i de grupper med de højeste point – f.eks. blev 2,1 Peking ænder med 291 point (3 x 97 p)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 18 December , 2009, 22:06 »
Nu er jeg for alvor forvirret.  Det med værdien af præmierne havde jeg ingen idé om.  Men en ærespræmie er altså på en måde bedre end en kårings"præmie" (1. præmie), hvis jeg har forstået det ret.  Hvorfor?  ??? ??? ???
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 18 December , 2009, 22:36 »
Kors.. det er altså en anelse indviklet, Willy.
Hvordan hitter I selv rundt i det? Det må kræve et ret stort organisatorisk overblik og systematisk sans.
(Jeg er lidt imponeret)

Tak for forklaringen. For hver gang man får det forklaret, sidder det lidt mere fast - og der er lidt nye ting med!